قدرت اقتصادی از مهم‌ترین ارکان اقتدار ملی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه قدرت اقتصادی از مهم‌ترین ارکان اقتدار ملی است، گفت: مدیران باید با رفع موانع از مجموعه‌های اشتغال آفرین حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا نوری» امروز سه شنبه (هفتم تیرماه) در دیدار اعضای هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان اقتصادی از اقدام‌های اتاق بازرگانی در پیگیری مشکلات تولیدکنندگان استان قدردانی و اظهارکرد: در شرایط کنونی،افزایش توان تولیدی کشور امری حائز اهمیت است و در همین راستا از مدیران انتظار می‌رود در مسیر ترسیم‌شده توسط مقام معظم رهبری قرار گرفته و با پشتیبانی از تولیدکنندگان و رفع موانع سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی استان را فراهم کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد حل مشکلات بانکی، مالیاتی و تأمین انرژی صاحبان صنایع را ضروری دانست و بیان کرد: در سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به استان خواستار حمایت ویژه از صنایع استان خصوصاً صنایع کوچک شدیم.

 

وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های قانونی موجود، برای برطرف کردن مشکلات و حل موانع پیشرفت استان استفاده کرد و با تلاش مضاعف و روحیه همکاری و تعامل جهت نیل به توسعه استان و کشور گام برداریم.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه بر اساس تکلیفی که داریم از سرمایه‌گذاری و همچنین فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی در استان حمایت خواهیم کرد، پیشنهاد داد که اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی، جلسات مستمری در خصوص رفع مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی استان تشکیل دهد تا به‌صورت موردی موانع تولید در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

 

«سعید پورآبادی» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان نیز در این دیدار با تشریح بخشی از فعالیت‌های این اتاق گفت: اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی و مشاور قوای سه‌گانه، رسالت خود را سهولت و تسهیل فرآیندهای سرمایه‌گذاری و شناسایی موانع و مشکلات تولید و انعکاس آن به تصمیم گیران می‌داند.

 

وی غلبه بر چالش‌های موجود اقتصادی در کشور را بدون حضور بخش خصوصی ناممکن دانست و افزود: حضور پررنگ بخش خصوصی در فعالیت‌های اصلی اقتصادی کشور باعث ایجاد اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری، حل مشکلات معیشتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

 

در این دیدار، جمعی از فعالان اقتصادی استان نیز از مشکلات جامعه صنعت، تولید و کشاورزی در حوزه‌های مالیات، تأمین اجتماعی و رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان موضوعاتی را مطرح و با نماینده ولی‌فقیه در استان در میان گذاشتند.

 

 

کد خبر 1190702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha