تلاش در حوزه محرومیت زدایی یکی از طرح‌های آبفای استان مرکزی

عرفانی نسب با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های مهم شرکت آبفا استان در حوزه محرومیت زدایی است، گفت: ۶۷ روستا در این طرح در پنج شهرستان خنداب، خمین، شازند، ساوه و کمیجان با ۲۳۳ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «یوسف عرفانی نسب» در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در این نعمت الهی، گفت: رسانه ها نقش مهمی در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه در راستای صفحه جویی در مصرف آب و آگاهی بخشی در راستای راه های برون رفت از تنش آبی دارند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به وضعیت آب استان مرکزی در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه گذشته افزود: بارش های استان در مقایسه با بلندمدت ۳۰ درصد کاهش یافته است و متاسفانه در بهار امسال شرایط خوبی از لحاظ بارندگی نداشتیم که این مهم در صورت عدم همکاری در رعایت الگوی مصرف سبب ایجاد مشکل در آبرسانی در شهر و روستاها می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ۴۸ درصد مردم استان الگوی مصرف را رعایت می کنند، افزود: همدلی این هم استانی ها جای تقدیر دارد اما آب مصرفی توسط این قشر تنها ۲۵ درصد آب تولیدی استان است و باید دیگر مشترکین نیز الگوی مصرف را رعایت کنند.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره اینکه در شهرهایی چون تفرش سال گذشته در برخی روزها  و مناطق حدود ۸ ساعت قطعی آب داشتیم، ادامه داد: با احداث یک خط اضطراری از چشمه هفتیان مشکل این بحث رفع شد.

 

عرفانی نسب همچنین با بیان اینکه در شهر مامونیه نیز دو حلقه چاه حفر شده است، اضافه کرد: این شهر امسال در وضعیت آبی مناسبی قرار دارد و از پیک مصرف عبور می کند.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی همچنین در ادامه با بیان اینکه سال گذشته با ۱۵۰ روستای دارای مشکل آب روبرو بودیم، ادامه داد: تلاش ها و اقدامات بسیاری در راستای رفع مشکلات تنش آبی انجام شده و امسال پیش بینی می شود این رقم به ۱۰۷ روستا برسد.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه امروز حدود ۲۳ روستا دارای مشکل هستند که ۱۰ روستا مربوط به اراک است، ادامه داد: در راستای رفع مشکل آنها مجتمع آب امیرکبیر تعریف شده و کار اجرایی آن از دو هفته قبل شروع شده است.

 

عرفانی نسبت همچنین به پروژه های در دست اقدام این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه ها در راستای رفع چالش های حوزه آب و فاضلاب در سال های آتی در دست اجرا است.

 

وی همچنین به پروژه فاضلاب شهر اراک نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه در دست اقدام است که امید است ظرف چند ماه آینده فاز سوم تصفیه خانه که تاکنون به ۷۰ درصد پیشرفت رسیده است، به بهره برداری برسد.

 

مدیر عامل آب و فاضلاب استان مرکزی همچنین به پروژه تصفیه خانه فاضلاب خمین نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز ۸۰ درصد پیشرفت دارد که امید است و دهه فجر به بهره برداری می رسد.

 

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه پروژه تصفیه خانه شازند نیز در سال آتی افتتاح می شود، ادامه داد: آبرسانی به ۶۷ روستا در ۵ شهرستان کمیجان، خمین، خنداب، شازند و ساوه با جمعیت بیش از ۲۷ هزار نفر با اعتبار ۲۳۳ میلیارد تومان در قالب پروژه های محرومیت زدایی در دست اقدام است.

 

عرفانی نسب در ادامه با بیان اینکه در حوزه شهری نیز دو هزار متر مکعب مخزن در مامونیه و فراهان تکمیل می شود، گفت: بازسازی ایستگاه های پمپاژ اراک و احداث ۲ هزار مترمکعب مخزن در محلات و تکمیل فاز دوم آب شیرین کن فراهان نیز در برنامه کاری این سازمان است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی همچنین با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال آب اجرایی شد، گفت: ۲۰ حلقه چاه حفر و ۳۱۰۰ مترمکعب مخزن نیز احداث شد، همچنین ۱۷ حلقه چاه تجهیز و ۱۱ کیلومتر خط انتقال برق برای تجهیز چاه و دو تصفیه خانه برای مجتمع فراهان و کمال صالح احداث شد.

 

این مقام مسئول همچنین در خصوص کیفیت آب آشامیدنی اراک نیز گفت:هیچ نگرانی در کیفیت آب آشامیدنی اراک وجود ندارد و اکنون عملیات آبرسانی در رینگ شمالی اراک انجام شده و رینگ جنوبی نیز تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و کیفیت آن در تمام شهر اراک یکنواخت می‌شود.

کد خبر 1190710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha