فارس ۴۰ پروژه کتابخانه ای در دست اقدام دارد

ایمانیه گفت: فارس ۴۰ پروژه کتابخانه ای در دست اقدام دارد و پروژه های اولویت دار باید تا پایان سال به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، امروز (سه شنبه 7 تیر) در سی و هفتمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: فارس ۴۰ پروژه کتابخانه ای در دست اقدام دارد که 15 پروژه اولویت دار است و باید تا پایان سال به اتمام برسد.

استاندار فارس افزود: تکمیل 15 پروژه کتابخانه ای در فارس به بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد و این اعتبارات آنها باید توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین شود.

وی اضافه کرد: بر پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی در استان باید به صورت جدی و منظم نظارت شود و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فاس باید بر پرداخت ماهانه نیم درصد شهر شیراز و دیگر شهرها نظارت و فهرست شهردارانی که اعتبارات قانونی نیم درصد را پرداخت نمی کنند را اعلام کنند و شهرداری شیراز باید پرداخت نیم درصد سال جاری را شروع کرده و برای پرداخت معوقات سال قبل برنامه ریزی کند.

استاندار فارس تاکید کرد: در مجتمع های مسکونی دارای بیش از ۲۰۰ واحد باید کتابخانه در نظر گرفته شود و اداره کل راه و شهرسازی در کنار هر مجتمع مسکونی بیش از ۲۰۰ واحدی باید کتابخانه بسازد.

وی از تدوین نقشه توسعه عمرانی چهار ساله ویژه کتابخانه های عمومی استان نیز خبر داد و گفت: این نقشه در قالب طرح آمایش سرزمینی تعریف شده که در صورت تامین اعتبار، اجرایی خواهد شد.

کد خبر 1190718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha