تصویب طرح تسهیل زنگ خطری جدی برای معیشت و منزلت وکالت است

نجفقلیان گفت: تصویب این طرح، زنگ خطر جدی برای ماست واین به یکباره زیاد شدن از دو بعد معیشت و تنزل شان وکلا موجب نگرانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، سبحان نجفقلیان، (۷ تیر)  در نشستی که با هدف هم اندیشی بیشتر و بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات موجود و استماع نظرات و پیشنهادات همکاران در شهرستان مهاباد در محل مجتمع فرهنگی و هنری تالار وحدت مهاباد تشکیل گردید؛ با اشاره به روند افزایشی تعداد وکلا گفت: تصویب این طرح، زنگ خطر جدی برای ماست واین به یکباره زیاد شدن از دو بعد معیشت و تنزل شان وکلا موجب نگرانی است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان آذربایجان غربی با مروری بر آمار وکلای استان ادامه داد: تا سال ۹۸، تعداد وکلای پایه یک استان حدود ۶۲۰ نفر بودکه در عرض کمتر از سه سال، دو برابر شده و پیش بینی می گردد امسال با اجرایی شدن این قانون این تعداد بالغ بر ۲۰۰۰ نفر شده و هر سال حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ نفر به تعداد ما افزوده گردد.

این مسئول با تاکید بر نقش نظارت وکلای سرپرست افزود: وکلای سرپرست از این پس نقش بسزایی در کنترل و تربیت کارآموزان خواهند داشت و باید تلاش شود پرستیژ، جایگاه و شان وکلا همچون گذشته حفظ گردد.

وی همچنین از استقبال گرم همکاران این شهرستان و زحمات ایشان در برگزاری همایش و دیگر دیدارها با مقامات قضایی شهرستان و نیز زیارت مزار شهدا تشکر و قدردانی نموده و همکاران مهابادی را جزو بی حاشیه ترین وکلای استان برشمرد.

بایرام شهبازی، رئیس زندان مهاباد نیز در دیدار هیات مدیره مرکز وکلا بمناسبت هفته قوه قضائیه با تشکر از هماهنگی این دیدار گفت: در طی ۲۲ سال خدمت، این اولین بار است بنده شاهد هستم که هیات مدیره وکلا بمناسبت تبریک هفته قوه قضائیه با رئیس دادگستری، زندان و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهاباد و... اینچنین بصورت خلاقانه، منسجم و با برنامه ریزی قبلی نشست داشته و دیدار نمایند که حرکت های شایسته ای از این قبیل موجب خواهد شد از این پس یکی از اولویت های کاری ما تعامل با وکلا باشد.

وی با ارایه شماره تلفن خود برای رفع هر گونه مشکل هنگام ورود به زندان، ادامه داد: قبلا نیز وکلا بصورت پراکنده به ما مراجعه نموده اند و حتی با کمک شایان توجهی که در جشن گلریزان از سوی ایشان دریافت نمودیم به کسب رتبه اول زندان مهاباد نایل گردیدیم که جای قدردانی دارد و افتخاری برای ما خواهد بود که در خدمت وکلا باشیم و اگر تا امروز نتوانستیم کاری مثمر ثمر انجام دهیم جای عذر خواهی دارد و تلاش خواهیم نمود که هنگام مراجعه ایشان به زندان، بهترین محل و در خور شان همکاران وکیل در اختیار ایشان قرار گیرد که امید است ختم به خیر و برکت باشد.

ابراهیم علی نژاد معاون قضائی دادگستری و مقام نظارتی وکلای استان نیز با تاکید بر اینکه تنظیم قراردادهای مردم در مشاور املاک،خودروها و...توسط افرادی که سواد حقوقی ندارند یک فاجعه حقوقی است؛ گفت: وکلا باید عرصه های حقوقی کشور را تصرف نمایند و برای استفاده بموقع از وکیل به مردم آموزش داده شده و فرهنگ سازی انجام پذیرد و هیچ شهروندی بدون وکیل وارد دادگستری نشده و هیچ قراردادی بدون وکیل منعقد نگردد.

وی با ذکر اینکه هیات مدیره جدید مرکز و همچنین کانون وکلا بسیار خوش فکر و فعال می باشند، افزود: برنامه هایی پیش روست تا بتوانیم از وکلای عزیز در اداره امور قضایی بصورت بهینه بهره مند گردیم.

 

کد خبر 1190732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha