تبدیل نگرانی نسل آینده به آرامش نیازمند مصرف بهینه آب است

شالپوش خواستار مصرف بهینه آب شد و گفت: با مدیریت مصرف آب را به جای نگرانی به آرامشی برای نسل آینده تبدیل کنیم. :

حمید شالپوش معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اهداف هفته صرفه‌جویی در مصرف آب را تشریح و با درخواست برای حفظ آب، تأکید کرد: با مدیریت مصرف آب، نگرانی را به آرامشی برای نسل آینده تبدیل کنیم.

 

 

وی با اشاره به وضعیت ذخایر آبی استان گفت: بروز خشکسالی‌ها و کاهش منابع سفره‌های زیرزمینی می‌طلبد تا در خصوص موضوع صرفه‌جویی بیش از پیش توجه داشته باشیم.

 

 

شالپوش با اشاره به 33 شهر و 1022 روستای تحت پوشش شرکت آبفا در استان به فرایند تأمین آب از استحصال تا تأمین اشاره کرد و افزود: این کار تلاش شبانه‌روزی و مداوم بخش‌های مختلف شرکت آبفا را می‌طلبد تا آنچه که در نهایت به دست مصرف کننده می‌رسد آبی سالم و بهداشتی باشد.

 

 

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کردستان با اشاره به هفته صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد: در این هفته اقدامات مختلف فرهنگی نظیر نصب بنر در اماکن عمومی و پرازدحام، تهیه و توزیع محتواهایی با موضوع صرفه جویی، برگزاری همایش‌های مرتبط، پخش تیزر در صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی، استفاده از ظرفیت گروه‌های مرجع مانند روحانیون، نخبگان و اساتید دانشگاهی و .. انجام گرفته است که امیدواریم با اقدامات فرهنگی در نهادینه سازی فرهنگ صرفه جویی و تغییر رفتار مردم نسبت به مقوله آب بیش از پیش عمل کنیم.

 

 

نصب 130 دستگاه شیرآلات کاهنده مصرف در مدارس شهر سنندج

 

 

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا کردستان گفت: در راستای مدیریت مصرف و جلوگیری از هدررفت آب، 129 دستگاه شیر اهرمی کم مصرف دارای پرلاتور جایگزین شیرآلات فرسوده در مدارس سطح شهر سنندج شد.

 

 

شالپوش گفت: با توجه به اهمیت تداوم آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص اصلاح راهکارهای صحیح الگوی مصرف آب در میان دانش‌آموزان، خانواده‌ها و مشترکین در راستای کاهش مصرف و گسترش فرهنگ بهینه آب، آبفا اقدام به نصب شیرآلات کاهنده مصرف در سطح شهرستان سنندج کرده است و این کار در سایر شهرستان‌های استان نیز انجام می‌شود.

 

 

وی افزود: علاوه بر این کار، در هفته صرفه جویی برنامه‌های فرهنگی هم در راستای مدیریت مصرف چون پخش تیزر صرفه جویی از سیمای استان، تبلیغات محیطی در اماکن پرازدحام، مصاحبه‌های مطبوعاتی و تلویزیونی مدیران شرکت در هفته صرفه جویی انجام خواهد شد.

 

 

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا کردستان ابراز امیدواری کرد با اجرای این قبیل اقدامات در بخش فرهنگی، زمینه مصرف صحیح و استفاده بهیه از منابع آبی موجود به منظور احترام به حقوق نسل‌های آینده فراهم شود.
 

کد خبر 1190745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha