تعزیه در ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) می تواند نقش تعیین کننده ای ایفا کند

موسوی ‌نژادیان گفت: تعزیه که دارای تنوع هنری است با بهره‌ مندی از متون اصیل و صحیح نقش تعیین کننده ای در ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) می تواند ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید رسول موسوی ‌نژادیان»، امروز (سه شنبه 7 تیر) در دیدار با هیئت رئیسه انجمن تعزیه فارس گفت: تعزیه که دارای تنوع هنری است با بهره‌ مندی از متون اصیل و صحیح نقش تعیین کننده ای در ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) می تواند ایفا کند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: تعزیه هنری منحصر به فرد و دارای ویژگی مذهبی و مردمی است و دارای پیوند با تمامی هنرهاست که این ویژگی ها باعث می شود تا  تعزیه نیازمند آموزش ‌های پیوسته محتوایی و هنری باشد.

وی با اشاره به نزدیک شدن ماه‌ های محرم و صفر و لزوم آماده ‌سازی گروه‌ های تعزیه تاکید کرد: انجمن تعزیه، دارای جایگاه متولی مردمی، هدایتگر و جریان ساز است و می تواند بازوی توانمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج فرهنگ عاشورایی و اهل بیت (ع) باشد.

موسوی ‌نژادیان ادامه داد: لازم است تا انجمن تعزیه، توانمندی ‌های هنری خود را برای تاثیرگذاری بیشتر با برگزاری دوره ‌های آموزشی و پرورش هنرمندان جوان به سوی بالندگی و شکوفایی افزایش دهد.

خاطر نشان می شود، در این نشست در خصوص شناسنامه ‌دار شدن گروه ها، تکمیل بانک اطلاعات هنرمندان تعزیه، مشکلات انجمن، وجه هنری و عقیدتی و افزایش هماهنگی گروه‌ های تعزیه با هدف بدعت ‌زدایی و ترویج گفتمان اصیل اسلامی و شیعی، گفتگو شد.

کد خبر 1190762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha