ساخت اردوگاه ماده ۱۶ نیاز ضروری و فوری در استان گلستان است

طالبی با اشاره به محدود بودن ظرفیت تنها اردوگاه ماده ۱۶ در گلستان گفت: در حال حاضر ساخت مرکز ماده ۱۶ برای جمع آوری، بهبود و توانمند سازی معتادان متجاهر یکی از نیازهای ضروری و فوری استان است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی طالبی» در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در حال حاضر فقط یک اردوگاه ماده ۱۶ در استان گلستان وجود دارد که مخصوص نگهداری معتادان متجاهر  است.

 

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان خاطرنشان کرد: تنها مرکز ماده ۱۶ در استان گلستان فقط ظرفیت نگهداری و درمان 100 معتاد متجاهر را دارد در حالیکه آمار این افراد چند برابر این ظرفیت است.

 

وی گفت: ایجاد مرکز ماده ۱۶ در استان گلستان یک ضرورت و نیاز فوری است که دستگاه های متولی باید هرچه سریع تر اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

 

طالبی ادامه داد: مراکز ترک اعتیاد MMT در استان آن گونه نیست که ظرفیت نگهداری معتادان را داشته باشد. از سوی دیگر این پراکندگی در نوع بهبود، درمان و جمع آوری معتادان، این ستاد و دستگاه های اجرائی دخیل در این موضوع را با مشکل مواجه مواجه کرده است.

 

 وی افزود: در استان نیازمند احداث فوری مکانی برای اجرای ماده 16 با ظرفیت بالا و روش های درمانی و توانمند سازی معتادان بعد از خروج از این اردوگاه هستیم.

 

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان درباره ایجاد اردوگاه کار اجباری برای قاچاقچیان مواد مخدر را از دیگر نیازهای استان برشمرد و گفت: با اینکه این مرکز از سال 90 کلنگ احداث آن بر زمین زده شده اما تا کنون اعتباری برای ساخت آن جذب نشده است.

 

وی گفت: بر اساس آمار های موجود 85 درصد طلاق ها، 20 درصد قتل ها، 65 درصد همسر آزاری و کودک آزاری ها و 5 درصد شرارت ها با اعتیاد در ارتباط است و 40درصد در زندان ها به صورت مستقیم و 20 درصد به صورت غیر مستقیم با مواد مخدر درگیر هستند.

 

 

کد خبر 1190806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha