استفاده از ظرفیت های مردمی در عرصه فرهنگی تحول را به دنبال دارد

کاظمی بر لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی برای تحول در عرصه های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عباس کاظمی» در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان که شب گذشته (سه شنبه ۷ تیر) در مسجد حسینی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی دغدغه ها بسیار و کارهای مانده هم به همین میزان است و در نقطه مقابل ظرفیت های فراوان و فرصت های فوق العاده ای را می بینیم که از آن غفلت شده است.

 

فرماندار قزوین ادامه داد: در کنار فرصت ها و ظرفیت های در خور و امیدآفرین، فضایی را داریم که دائم به بن بست رسیدن و سیاه و تیره و تار جلوه دادن در آن دمیده می شود و دائم تلاش می شود مردم را دچار ترس و یک واهمه خودساخته کند.

 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود جمله ای داشتند و فرمودند خدای ۱۴۰۱ همان خدای سال ۱۳۶۰ است؛ در دل بحران ها و سخت ترین ابتلائات و آزمایش ها برای ملت ایران، در روزهای نخست پیروزی انقلاب که نظامات کشور شکل نگرفته بود و جریان انقلاب اسلامی در آن طوفان حوادث اصلی ترین مهره های خود را از دست می داد، در آن روزها توجه به عنایت الهی، باور به نصرت الهی، در میدان ماندن مردم و به دست مردم مسائل را مدیریت کردن ما را عبور داد.

 

کاظمی اعلام کرد: وقتی فهرست حوادث این سال ها را مرور می کنیم حوادث سخت و مهیبی را مشاهده می کنیم که هر کدام به تنهایی می تواند دل یک ملت را خالی کرده و بترساند ولی ویژگی و ظرفیتی این ملت را عبور می دهد و برای روزهای پیچیده تر آینده آبدیده و مهیا می کند.

 

وی تصریح کرد: امروز باور این است اگر بناست تحولی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی رخ دهد، ابتکار عملی است که امروز به یمن تدبیر یک جریان مومن و معتقد از عمق وجود به نسخه انقلاب اسلامی عرضه شده و این مهم می تو اند در این اوضاع و شرایطی که تجربه می کنیم ما را به ساحل آرامش رهنمون کند.

 

فرماندار قزوین اظهار کرد: ظرفیت هایی در صفوف مختلف جامعه بین مردم وجود دارد و امروز بعد از مدتی کار و تلاش فکری و ستادی، بناست گام عملیاتی در این حوزه در میدان را بردارند.

 

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت ها با وجود جوان ها و عناصر مومن به انقلاب فوق العاده است و مهم است باورهای امثال من تغییر کند ما اگر در زبان، می گوییم مردم، در عمل هم به این ادعا باید مومن باشیم و ظرفیت سازی ایجاد کنیم.

 

کاظمی یادآور شد: امروز این باور هست برای برداشتن گام های موثر و تاریخ ساز، باید برگردیم به همان ارزش ها و همان ارزش ها را جلو چشم نگه داریم و پای همه هزینه ها بمانیم مانند شهید بهشتی و اگر این اتفاق افتاد همه دغدغه ها در موضوعات مختلف کم می شود.

 

کد خبر 1190840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha