رسانه ها با روش اقناعی، خانواده ها را ترغیب به افزایش جمعیت کنند

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تصریح کرد: شرایط حساس امروز کشور می طلبد که رسانه ها با روش اقناعی، خانواده های ایرانی را نسبت به افزایش جمعیت ترغیب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدعلی لیالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که بی توجهی و کم توجهی نسبت به بحث جمعیت، عوارض و آسیب های بسیاری برای کشور به همراه دارد، اظهار داشت: چندی پیش اعلام شد که رتبه کشور ما در بحث فرزندآوری، رتبه  ۱۴۳ از بین ۲۰۰ کشور جهان است و این مسأله حقیقتاً برای جامعه اسلامی و شیعی ما که به شدت نیازمند نسل جوان است، نگران کننده به شمار می رود.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی افزود: گرچه مباحث اقتصادی در شکل گیری این قضیه بی تأثیر نبوده اما این طور نیست که بگوییم لزوماً مشکلات اقتصادی علت اصلی تأخیر در ازدواج و به تبع آن کاهش زاد و ولد است.

 

وی همچنین گفت: به اعتقاد بنده، بیش از مشکلات اقتصادی و معیشتی ما گرفتار معضلات فرهنگی در این باره هستیم کما این که طبقات نسبتاً مرفه جامعه ما که مشکل اقتصادی آن چنانی ندارند، آن طور که باید و شاید به فکر ازدیاد جمعیت نیستند و به طور مثال آمار طلاق در بین سلبریتی ها و اقشار مرفه بسیار بیشتر است و متأسفانه برخی از این ها در سال های اخیر به نگهداری سگ و گربه در منزل روی آورده اند!

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مقوله جمعیت از جمله عوامل مهم اقتدار یک کشور در عرصه های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی به شمار می رود، افزود: رسانه های ما باید با روش های اقناعی و فرهنگ سازی، خانواده ها را نسبت به بحث افزایش جمعیت ترغیب کنند و در این باره ما باید با روش های خلاقانه طوری عمل کنیم که به تدریج، فرزندآوری به عنوان یک فرهنگ پسندیده و ضروری برای کشور تلقی شود.

کد خبر 1190868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha