برای نجات کشور از خطرات کاهش جمعیت کمتر از یک دهه فرصت داریم

حیدری گفت: برای نجات جمعیت کشور کمتر از یک دهه فرصت داریم و امروز مسئله جوانی جمعیت یک بحث فرهنگی، حیاتی و استراتژیک می باشد و ما باید به صورت جدی در این حوزه فعالیت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، کمال حیدری در کارگاه دو روزه آموزش معاونان فنی معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در بیمارستان شهید رجایی برگزار شد با بیان اینکه برای نجات جمعیت ایران کمتر از یک دهه زمان داریم، افزود: اگر نتوانیم کاهش مسئله کاهش جمعیت را تغییر دهیم و به سمت افزایش جمعیت برویم در این صورت کشور درای ضررهای جبران ناپذیر و ضررهای هنگفت خواهد شد.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: امروز بحث جوانی جمعیت یک بحث فرهنگی، حیاتی و استراتژیک می باشد و باید به صورت جدی در این زمینه فعال شویم.

 

وی افزود: وزارت بهداشت در امر جوانی جمعیت به صورت مستقیم دارای مسئولیت است و همه واحدهای مربوط به سلامت و بهداشت در کشور باید به دنبال اقناع کردن عمومی فرزندآوری فعالیت نمایند چرا که تغییر نگرش جامعه در مورد فرزندآوری باید به دست شما صورت گیرد.

 

وی افزود: تقویت نظام شبکه فصل جدید و نقطه عطف حوزه بهداشت است و آنچه که در نظام شبکه مهم است، بحث ساختار فیزیکی است ولی متاسفانه بسیاری از مراکز ما استیجاری است و در کنار آن برخی دیگر هم صاحب خوبی ندارند که در شان حوزه بهداشت نیست.

کد خبر 1190871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha