ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به زائران در موکب های استان قزوین در عراق

حجت الاسلام نوروزی گفت: یکی از موکب های ما در شهر نجف اشرف قرار دارد که از محل موقوفات حمایت می شود و موکب دیگری هم موکب امامزاده زبیده است که در شهر کربلا مستقر بوده و در خدمت زائران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «رضا نوروزی» در حاشیه جلسه مواکب اربعین حسینی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان که امروز (چهارشنبه 8 تیر) در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، بیان کرد: جلسه ای که امروز برگزار شد با موضوع موکب و رصد نیات بود و با توجه به اینکه به ماه محرم و ایام بصیرت عاشورایی نزدیک می شویم برگزاری این جلسه ضروری بود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: ما چند موکب داریم که در حال فعالیت هستند، یکی از موکب ها داخل ایران بوده که موکب امامزاده طاهر آوج است و در مسیر زوار قرار دارد و از زوار پذیرایی می کند.

 

وی عنوان کرد: یکی از موکب های ما در شهر نجف اشرف قرار دارد به نام موکب سیدالشهدا که از محل موقوفات حمایت می شود و موکب دیگری هم موکب امامزاده بی بی زبیده است که در شهر کربلا مستقر بوده و در خدمت زائران است.

 

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: در جلسه امروز بحث حمایت از این مواکب و طرح های شمیم حسینی، بصیرت عاشورایی و مهر تحصیلی مطرح شد و بنا شد تا اجرای این طرح ها، این جلسات ادامه داشته باشد و تقسیم کار و وظایف، تعیین خدمه مواکب و وسایل نقلیه مورد نیاز در این طرح بررسی شود و ان شاالله این کار با عنایت امام حسین (ع) و حمایت موقوفات، خیران، هیئت امنای بقاع متبرکه و به نحو احسن انجام شود.

 

وی در خصوص خدمات مواکب استان قزوین یادآور شد: موکب های ما تلفیقی از خدمات فرهنگی، رفاهی و اسکان است و امسال با توجه به اینکه فصل گرما را داریم اسکان و وسایل سرمایشی و بهداشتی بیشتر مورد توجه است البته مباحث فرهنگی و تغذیه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

کد خبر 1190932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha