طرح توسعه بیمارستان شهید آتشدست از ۳۲  به  ۹۶ تختخواب اعتبار گرفت

نخعی گفت: با پیگیری‌های زیاد ماده ۲۳ طرح توسعه بیمارستان شهید آتشدست نهبندان از ۳۲ به ۹۶ تخت اخذ و اعتبار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مصطفی نخعی» امروز (8 تیر) در جمع اصحاب رسانه در خصوص افتتاح پروژه های بهداشتی نهبندان و سربیشه اظهار کرد: طی مراسمی با حضور مدیرکل دفتر منابع توسعه فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، ساختمان اورژانس و آی سی یو بیمارستان شهید آتشدست نهبندان افتتاح شد.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی توسعه بیمارستان نهبندان، گفت: طرح توسعه و تکمیل کلینیک پزشکان متخصص و پانسیون پزشکان و مرکز درمانی برای شهر شوسف آغاز شد که تکمیل این پروژه های حوزه بهداشت درمان، نهبندان را متحول خواهد کرد.

 

نخعی تصریح کرد: متاسفانه بهداشت و درمان نهبندان خود بیمار است چراکه این شهرستان، 60 هزار نفر جمعیت با 25 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و بیمارستان 32 تختخوابی اسم آن بیمارستان نیست بلکه تنها فضای نامناسبی است که اصلا در شان مردم نیست.

 

وی با اشاره به شاخص های درمانی ضعیف در نهبندان، افزود: با پیگیری های زیاد، اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان به بهره برداری رسید این پروژه که از سال 96همزمان با برخی از شهرستان های استان آغاز شد درحالی که  35 درصد پیشرفت فیزیکی رها شده بود که با بهره برداری از آن شاهد تحول در حوزه بهداشت و درمان شهرستان خواهیم بود.

 

نخعی با بیان اینکه همان طور که می دانید در شاخص توسعه، بهداشت درمان اولویت دارد، افزود: اورژانس بیمارستان در نهبندان آنقدر با اهمیت بود که به عبارتی اولویت در استان بوده است اما رها شده بود، اورژانسی که از برخی شهرستانهای دیگر استان بعد از آن آغاز به کار کرده بود درحالی که مابقی اورژانس بیمارستانهای استان در حال افتتاح بود و با این اتفاق مردم ما بی بهره بودند.

 

نخعی در ادامه به روند طولانی شدن ساخت طرح توسعه اورژانس بیمارستان نهبندان اشاره و گفت: کمکی که وزارت بهداشت داشت باعث شد اعتبارات خوبی برای تکمیل اورژانس بیمارستان نهبندان جذب شد.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در خانه ملت تصریح کرد: با پیگیری‌های زیاد ماده 23 توسعه بیمارستان شهید آتشدست از 32 به 96 تخت اخذ شد و برای این مهم در بودجه اعتباری گذاشته شد.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی، سومین استان پهناور کشور است با وجود کریدورهای مختلف است که همواره شاهد حوادث مختلف هستیم، گفت: عملیات اجرایی آشیانه برای اورژانس هوایی و درمانی در نهبندان اولویت داشت که آغاز شد.

 

 

کد خبر 1190935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha