فضای با نشاط مساجد در جذب حداکثری نسل امروز تاثیر مستقیم دارد

اعتماد عجازی گفت: فضای با نشاط مساجد در جذب حداکثری نسل امروز تاثیر مستقیم دارد و باید برنامه ریزی فرهنگی در مساجد در همین راستا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «سید محمد اعتماد اعجازی» امروز (8 تیرماه) در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: ایام فصل تابستان فرا رسید و فعالان مسجدی باید برنامه ریزی ویژه ای برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد داشته باشند.

 

فرماندار اردبیل تصریح کرد: فضای با نشاط مساجد در جذب حداکثری نسل امروز تاثیر مستقیم دارد و باید برنامه ریزی فرهنگی در مساجد در همین راستا باشد.

 

اعتماد عجازی افزود: گسترش فرهنگ اقامه نماز موجب دوری نوجوانان و جوانان از آلوده شدن به گناه می شود و باید خانواده ها به این مسئله مهم دقت نظر بیشتری داشته باشند تا انس و الفت فرزندان با مساجد افزایش یابد.

 

در ادامه این جلسه، «مصطفی آمون» با اشاره به اینکه برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» آغاز شده است، اظهار داشت: طرح غنی سازی اوقات فراغت فرصت مغتنمی برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل عنوان کرد: 20 مسجد شاخص و منتخب در شهر اردبیل با هدف همکاری بیشتر در خصوص برنامه های فرهنگی، قرآنی، هنری و ورزشی پیش بینی شده است که امیدواریم بتوانیم فعالیت های اوقات فراغت را در این مساجد با قوت بیشتری پیگیری کنیم.

 

این مقام مسئول یادآور شد: شورآفرینی برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد از مهمترین برنامه ها و اولویت های کانون های مساجد است که طبق برنامه ریزی در اوقات فراغت سال جاری رخ خواهد داد.

 

وی خاطر نشان کرد: مسجد محوری و استفاده از ظرفیت متولیان مسجد در امر برنامه ریزی اوقات فراغت نیز از دیگر فعالیت ها است تا بتوانیم اوقات فراغت را به یک فرصت فرهنگی تبدیل کنیم.

 

آمون اعلام داشت: عملکرد کانون های مساجد در سامانه اینترنتی «بچه های مسجد» ثبت می شود و برای عموم مردم در دسترس است تا بتوانند برنامه های فرهنگی محله خود را ارزیابی و از آن حمایت کنند.

کد خبر 1190972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha