قطب درمان مصدومان شیمیایی بیمارستان بقیه الله به درجه استاد تمامی نایل شدند

متولیان با اشاره به روند رو به رشد بیمارستان بقیه الله در درمان مصدومان شیمیایی گفت: قطب درمان مصدومان شیمیایی بیمارستان بقیه الله به درجه استاد تمامی نایل شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، ابراهیم متولیان، جانشین دانشگاه علوم پزشکی تهران در ششمین همایش ملی پدافند شیمیایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: زمانی که حادثه بمباران شیمیایی سردشت صورت گرفت، پزشکان نمی دانستند مصدومان شیمیایی را چگونه درمان کنند.

 

وی افزود: دشمن همواره در کمین برای آسیب زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است به نحوی که امروز به واسطه استفاده از فیلم و تبلیغات رسانه ای به نحوی به جامعه القا می کند که ایران را در حوادث شیمیایی بدهکار جلوه کند لذا در این نقطه همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند جهاد تبیین بر همگان تکلیف و واجب است و تنها تکلیف چند سازمان محسوب نمی شود.

 

جانشین دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ادامه داد: متاسفانه جای پرداختن در موضوعات مرتبط با حوادث سردشت در فیلم های سینمایی و سریال ها خالی است و کسی به این موضوعات نمی پردازد و مشاهده می کنیم که فیلم ها و سریال های بسیاری ساخته و پخش می شود که به لحاظ محتوایی چیزی ندارد و فقط وقت مردم را هدر می دهند اما در پرداختن به موضوعات عبرت آمیز در حوزه فیلم سازی در این موضوع باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله بعد از خاتمه جنگ تاکنون روند علمی و تحقیقاتی رو به جلو داشته و موجب شده دانشجویان تحصیل کرده در قطب درمان، مصدومان شیمیایی بقیه الله این دانشگاه اکنون به درجه استاد تمامی رسیده اند.

 

وی با اشاره به تلاش امدادگران در حادثه بمباران شیمیایی سردشت خاطرنشان کرد: وقتی امدادگران برای امداد به این منطقه رسیدند، دیدند مردم منطقه ماسک ندارند و رزمندگان امدادگر حاضر در محل ماسک های شیمیایی خود را به مردم دادند و این نشان می دهد پهلوانی و پوریای ولی بودن فقط بر روی تشک کشتی و میادین ورزشی نیست بلکه باید در میدان نبرد با دشمن افرادی پهلوانانه عمل کنند و این رفتار آنها رفتاری پهلوانی بود.

 

وی اظهار کرد: این شیوه عمل حتی در نبرد با تکفیری ها در سوریه و سایر کشورها صورت گرفت و سردار سلیمانی از مدافعان حرم می خواستند که معبری را باز بگذارند تا تکفیری ها بتوانند فرار کنند بلکه تعداد کمی از انسان ها کشته شود و حتی اگر این انسان فردی باشد که به قاعده انسانی اعتقادی نداشته اما در آینده ممکن است هدایت شود. 

 

متولیان گفت: انقلاب اسلامی در طول سال های پس از پیروزی انقلاب در برابر حوادث و بحران های مختلف تاکنون بیمه شده است. حوادثی از قبیل جنگ، ترور و ... هر یک به تنهایی برای سقوط یک نظام کافی بود. اعتقاد ما به حمایت دستی از نظام اسلامی نباید موجب شود تا در بخش های مختلف به تکالیف خود عمل نکنیم.

کد خبر 1190991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha