پویایی دوباره فیلم‌ سازی در فارس از آغاز سال جاری

موسوی ‌نژادیان گفت: پویایی دوباره فیلم‌ سازی در فارس از آغاز سال جاری با ۲۱ مجوز فیلم، ۲ شرکت فیلم ‌سازی و سه آموزشگاه سینمایی رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید رسول موسوی ‌نژادیان»، امروز (چهارشنبه 8 تیر) با اشاره به پویایی دوباره فیلم‌ سازی در فارس از آغاز سال جاری در جمع خبرنگاران گفت: این پویایی سینمایی در فارس با 21 مجوز فیلم، 2 شرکت فیلم ‌سازی و سه آموزشگاه سینمایی رقم خورده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: در نشست شورای سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از آغاز سال تاکنون برای راه ‌اندازی 2 شرکت فیلم ‌سازی موافقت اصولی صادر شده است.

وی اعلام کرد: تاکنون 35 شرکت فیلم‌ سازی در شهرستان ‌های شیراز، کازرون و لار مجوز فعالیت داشته ‌اند که تنها نیمی از آنها پویا بودند که در ساخت فیلم‌ های کوتاه و بلند فعالیت دارند. 

موسوی ‌نژادیان اعلام کرد: نظارت میدانی بر مراکز سینمایی به ویژه آموزشگاه ‌ها که با آغاز تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه‌ها، پذیرای دانش‌آموزان و دانشجویان هستند، ضروری است.

وی ادامه داد: 22 آموزشگاه که تاکنون مجوز فعالیت را در شهرهای شیراز و مرودشت دریافت کرده بودند، متاسفانه به ایستایی رسیده ‌اند اما از آغاز امسال تاکنون با راه ‌اندازی سه آموزشگاه سینمایی دیگر برای شهر شیراز موافقت شده که روند قانونی برای دریافت مجوز فعالیت خود در پیش گرفته اند.

موسوی ‌نژادیان گفت: از آغاز امسال پنج فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و هنری (ویدئوکلوپ) برای شیراز و یک مجموعه بازی‌ های رایانه ‌ای (گیم نت) در مرودشت مجوز فعالیت دریافت کرده‌ اند و طی سه ماه گذشته مجوز ساخت 21 فیلم نیز صادر شده که برخی از آنها نیز به پایان کار رسیده ‌اند.

وی با اشاره به فیلم‌ هایی که در سه ماه گذشته مجوز ساخت گرفته ‌اند، اعلام کرد: این فیلم ها شامل فیلم «داشت» به کارگردانی ماهان رجایی، «کلاب» به کارگردانی محمدحسین آراسته، «مرگ یک زندگی» به کارگردانی بهنام مسئله، «من سیروس متوسل هستم» به کارگردانی علیرضا ابوالقاسم ‌نژادی، «ایوانف در اتاق گریم» به کارگردانی محمدعلی دستان، «چهارراه» به کارگردانی بهرام سلمانی، «بلوف» به کارگردانی مرتضی دلگشا سعدی، «با دست چپ» به کارگردانی ساره خادمی، «از درون آینه» به کارگردانی صالح اخلاقی، فیلم «فیروزآباد» به کارگردانی محمدرضا نجفی، «تولدی دیگر» به کارگردانی مرتضی شریف سعدی، «چوبدار» به کارگردانی کامران حیدری ارجلو، «شب سوئیت» به کارگردانی حمید اکرمی، «شهر ما» به کارگردانی علیرضا عیسوی، فیلم «می‌ خواهم بپرم» به کارگردانی حمید عودی ‌نژاد، «تله» به کارگردانی بنیامین یوسفی، «ایستگاه آخر» به کارگردانی مهرشاد نجاتی، «امید» به کارگردانی حسین توکلی، «عطر قاصدک» به کارگردانی احمدرضا مسعودی، «بیهوشی» به کارگردانی امیر مختاری و «ردپای خدا» به کارگردانی حسین ابراهیمی دستگردی هستند.

کد خبر 1191025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha