شهدای ترور، مصداق بارز حقوق بشر آمریکایی هستند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: شهدای ترور در تاریخ انقلاب اسلامی، نمونه های بارز و روشن حقوق بشر به سبک آمریکایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «میکائیل اسکندری» بمناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در دیدار با حجت الاسلام سیدمحمدتقی قاضی طباطبایی، فرزند نخستین شهید محراب انقلاب اسلامی، شهید آیت الله قاضی طباطبایی(ره)،اظهار داشت: آیت الله قاضی طباطبایی، مجاهدی خستگی ناپذیر در راه نهضت اسلامی بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: نقش آیت الله قاضی طباطبایی(ره) در پیشبرد نهضت اسلامی در این استان و حتی استانهای مجاور به حدی بود که به خمینی آذربایجان مشهور شده بود و یکی از تأثیرگذارترین شخصیت های انقلاب اسلامی به شمار می رفت.

وی با اشاره به نامگذاری هفته دوم تیرماه با عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، اضافه کرد: از ششم لغایت دوازدهم تیرماه در طول سالهای مختلف تاریخ انقلاب اسلامی، حوادث و اتفاقاتی رخ داده که در تمام این حوادث نقش مستقیم و غیرمستقیم استکبار جهانی بویژه آمریکای جهانخوار به وضوح دیده می شود.

اسکندری افزود: مدعیان دروغین حقوق بشر تعداد بیشماری از مردم ایران که بی گناه بودند را در این حوادث به شهادت رساندند و این همان حقوق بشر آمریکایی است که امام جمعه ترور می کند، شهروندان یک شهر را بمباران شیمیایی می کند، دفتر رسمی مسئولین ارشد یک کشور را بمب گذاری می کند، هواپیمای مسافربری را با 290 نفر زن و مرد و کودک هدف قرار داده و سرنگون می کند و بعد هم برای هیچ کدام از این جنایات، پاسخی ندارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی این هفته را فرصت مناسبی برای تبیین و روشنگری حقایق پشت پرده حکمرانی در جهان عنوان کرد و افزود: تبلیغات رسانه ای دنیا که در دستان امپریالیسم است اینگونه القا می کند که فقط خودشان حافظ حقوق بشر هستند و هرعملی در این راستا را مشروع می دانند ولی چشمان خود را بر حوادثی که در یمن و سوریه و عراق و فلسطین و حتی در داخل آمریکا علیه سیاهپوستان رخ می‌دهد می بندند و از حقوق بشر دم نمی زنند.

 

 

کد خبر 1191044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha