نمایش «پرونده» در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه رفت

نمایش “پرونده” نوشته تادئوش روژه ویچ کاری از گروه تئاتر مستقل نزدیک در تبریز به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، نمایش “پرونده” نوشته تادئوش روژه ویچ کاری از گروه تئاتر مستقل نزدیک به کارگردانی محمد امین داروئیان، از ۴ تیر ماه ۱۴۰۱ در مجموعه تئاتر شهر تبریز به روی صحنه رفت. 

موضوع این نمایش بدین ترتیب است که یک گروه تئاتری در حال تمرین نمایشی با محوریت یک قهرمان سابق جنگی هستند ؛ قهرمانی که با خاطراتش مجازات می شود و او باید خود را به نحوی سبک کند .
 
محمد امین داروئیان، کارگردان نمایش با اشاره به دلیل انتخاب متن نمایشنامه گفت : “پرونده” روایت قهرمانی است از جنس ما که قهرمان بودنش را فراموش کرده و در سراشیبی حسرت ها واندوه هایش به سمت نیستی قدم برمی دارد.

وی ادامه داد: من احساس می کنم آثار یک جنگ تا زمانی که انسان ها جنگی را تجربه کرده اند وهنوز زنده اند، پایدار خواهد ماند تا وقتی که نسلی تازه جایگزین آن شود، البته به شرطی که جنگی دیگر گریبان آنها را نگیرد.

داروئیان گفت: دلیل اصلی انتخاب این متن در این بازه زمانی مادامی که از چندین سال پیش می خواستم اجرایش بکنم چندین دلیل بزرگ و کوچک دارد که مهمترین آنها مربوط به جریانات خاورمیانه است که بیشتر از هرجای دیگر قهرمان های جنگی را به خانه هایشان  بازگردانده و آنها را با خاطرات و اعمال خود تنها رها کرده است.

وی افزود: هر چند این نمایشنامه بعد از جنگ جهانی دوم نوشته شده است و مربوط به خرابی ها و از هم گسیختگی انسان های آن زمان است ، اما اکنون نیز هر روزه شاهد برخی جریانات هستیم که می تواند برای این روزهایمان نیز مصداق پیدا کند.

وی اضافه کرد: به دلیل این که این نمایشنامه مضرات جنگ و جنگ طلبی را در بطن زندگی شخصی و ناخودآگاه فردی یک قهرمان را نشان می دهد، می توان در زمره ی نمایشنامه های ضد جنگی قرار داد و آدم متعجب می شود وقتی به این می اندیشد که با وجود همچون آثاری چگونه اکنون هنوز شعله های جنگ خاموش نشده که هیچ روز به روز هم شعله ورتر می شوند.

زمان نمایش ۲ ساعت بوده که هر روز ساعت ۱۹ در سالن قبه زرین تئاتر شهر تبریز پذیرای مخاطبان تئاتر خواهد بود. عوامل نمایش (بازیگران) حسن عزیزی، سپیده همراهی، مهسا نصرتی، مهتاب عباسی فرد، مهدی علیپور اصل، مهدی جاهدی ، علی محمدیاری ، آریا کیانفرد ، علی نیک نام ، بابک خانپور ، محمدرضا نظری ، محمدامین داروئیان هستند.

همچنین تادئوش روژه ویچ (نویسنده)، محمد امین داروئیان(کارگردان)، حسن عزیزی (دستیار کارگردان)، ثمین آقامحمدی (منشی صحنه)، محمد صباغ (مدیر صحنه)، حسام کاظمی(طراح نور )، محمدامین داروئیان (طراح صحنه)، حسام کاظمی (اجرای صحنه)، محمدامین داروئیان (طراح لباس)، اسماء رحیمی (طراح گریم)، میر حمید مولویان (گرافیست و عکاس)، تینا کیانفرد (عکاس) و نفس تبریزی (روابط عمومی و عکاس) از دیگر عوامل این نمایش هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن نمایش “پرونده” و خرید بلیت به صورت حضوری،  پیش از اجرای نمایش به گیشه تئاتر شهر تبریز واقع در میدان دانشسرا مراجعه و یا از طریق تارنمای ای بلیط ( www.ebilit.com ) نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.

کد خبر 1190521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha