نقش موثر جهاد تبیین در حوزه عفاف و حجاب

شفیعیان با اشاره به نقش موثر جهاد تبیین در حوزه عفاف و حجاب گفت: گسترش عفاف و حجاب صرفا با اقدامات سلبی به اهداف خود نمی رسد و تحقق اهداف در این بخش نیازمند فرهنگ‌سازی، گفتمان سازی و اعتمادسازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی شفیعیان»، امروز (چهارشنبه ۸ تیر) در جلسه کارگروه «عفاف و حجاب» شهرستان جهرم با اشاره به اینکه حجاب زن از نگاه اسلام و قرآن ایجاد مسئولیت است نه تولید محدودیت، گفت: نگاه به مقوله پوشش سطحی نباشد بلکه باید عمقی و فلسفی باشد.

 

فرماندار ویژه جهرم افزود: حجاب شرط لازم است شرط کافی آن غنای خمیرمایه درونی است و حجاب، زره و حفاظ بیرونی و در عین حال دالان ورودی به معرفت عمیق درونی نسبت به شأنیت و شخصیت و فطرت زنانه است.


 وی به تبیین لزوم هم افزایی هرچه بیشتر دستگاه ها، نهادها و ظرفیت های مردمی در امر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه پرداخت و اظهار داشت: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و سامان اقدامات لازم در این راستا نیارمند کار عمیق فکری و پشتوانه منطقی علمی و عملی است.


نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم با بیان اینکه گسترده ترین نماد هنجار شکنی بد حجابی و کشف حجاب در جامعه است، تصریح کرد: با توجه به پیامدهای منفی برخورد صرفا قهری با مساله حجاب و عفاف، تغییر این شیوه به روش تربیتی جز در موارد سازمان یافته ضروری است فرهنگ و فرهنگ‌سازی یکی از مسائل پیچیده است که با تکیه بر برخوردهای قهری توفیقی حاصل نمی‌شود.


شفیعیان با اشاره به نقش موثر جهاد تبیین در حوزه عفاف و حجاب  تصریح کرد: گسترش عفاف و حجاب صرفا با اقدامات سلبی به اهداف خود نخواهد رسید و تحقق اهداف در این بخش نیازمند فرهنگ‌سازی، گفتمان سازی و اعتمادسازی بوده و انجام اقدامات اقناعی و پاسخ به شبهات با همکاری مراکز علمی و رسانه ای یک امر ضروری است.

 

فرماندار ویژه جهرم در پایان اظهار کرد: لازمه این کار نیز همراهی مردم در برنامه های مختلف و به ویژه برنامه های این حوزه اقناع افکار عمومی است.

کد خبر 1191059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha