رقابت ۳۴ هزارو ۷۸۸ داوطلب کنکور در پنج گروه آزمایشی

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان گلستان گفت: در استان گلستان تعداد ۳۴ هزارو ۷۸۸ داوطلب در پنج گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۱هزارو ۲۷۸ داوطلب زن (۶۱ درصد) و ۱۳ هزارو ۵۱۰ داوطلب مرد (۳۹ درصد) هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلستان؛ دکتر «مهدی کاشانی‌نژاد» نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان گلستان امروز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه، هشتم لغایت یازدهم تیرماه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می شود.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: آزمون عمومي و اختصاصي داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي هنر در صبح چهارشنبه، هشتم تیرماه، گروه‌های علوم رياضي و فني و علوم انساني در صبح پنج‌شنبه، نهم تیرماه، داوطلبان گروه آزمايشي علوم تجربي در صبح جمعه، دهم تیرماه و داوطلبان گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي در صبح روز شنبه مورخ یازدهم تیرماه برگزار خواهد شد.

 

دکتر کاشانی‌نژاد افزود: در استان گلستان تعداد 34 هزارو ۷۸۸ داوطلب در پنج گروه آزمایشی ثبت نام کرده که از این تعداد 21هزارو ۲۷۸ داوطلب زن (۶۱ درصد) و 13 هزارو ۵۱۰ داوطلب مرد (۳۹ درصد) هستند و در مجموع تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته سه هزارو ۲۷۷ نفر در استان افزایش یافته است.

 

وی تصریح کرد: تعداد داوطلبان استان به تفکیک گروه‌های آزمایشی شامل هزارو ۸۴۵ نفر در گروه ریاضی، 13 هزارو ۱۲۲ نفر در گروه تجربی، 12 هزارو ۶۷ نفر در گروه انسانی، چهارهزارو ۳۵۱ نفر در گروه زبان‌های خارجی و سه هزارو ۴۰۳ نفر در گروه هنر است.

 

وی بیان کرد: در شهر گرگان نیز تعداد 9 هزارو ۳۹۹ داوطلب شامل 6هزارو هفت داوطلب زن و سه هزارو ۳۹۲ داوطلب مرد در گروه‌های آزمایشی مختلف شرکت کرده‌اند که در گرگان بیشترین داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی تجربی و کمترین داوطلب در گروه آزمایشی ریاضی است.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: همانند سال‌های گذشته با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون در گرگان و سطح استان افزایش داشته است تا دغدغه‌ای برای داوطلبان و خانواده‌های آنها وجود نداشته باشد.

 

دکتر کاشانی‌نژاد در پایان با آرزوی موفقیت برای داوطلبان گرامی تاکید کرد: داوطلبان از آوردن هرگونه وسایل اضافی مانند کیف، تلفن همراه، ساعت های هوشمند، ماشین حساب و ......در محل آزمون خودداری کنند و با مراجعه به سایت سازمان سنجش و کسب اطلاعات بیشتر در ساعت مقرر در محل آزمون حضور یابند.

 

 

کد خبر 1191079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha