مشهد مقدس میزبان پیش کنگره آیت الله کوهستانی(ره)

فلاح از برگزاری پیش کنگره آیت الله محمد کوهستانی(ره) در مشهد مقدس خبر داد و گفت: این همایش ۹ تیر ماه با حضور مسئولان کشوری، مازندران و مشهد مقدس در مشهد برگزار می شود.

«مسعود فلاح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: برگزاری کنگره ملی آیت الله کوهستانی(ره) مدتهاست که در دست انجام است و با توجه به شیوع کرونا موفق به برگزاری این کنره نشدیم اما برنامه های فرهنگی بسیاری در این راستا انجام شده است.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر و دبیر اجرایی همایش آیت الله کوهستانی افزود: قطعا" برگزاری کنگره ملی آیت الله کوهستانی(ره) دارای آثار و برکات فراوان است که تلاش داریم در هر چه با شکوه برگزار کردن این کنگره تلاش شود.

 

وی با اعلام اینکه آیت الله کوهستانی(ره) یکی از مفاخر آرمیده در حرم رضوی است؛ خاطر نشان کرد: این عالم ربانی از بزرگان و عالمان دینی استان مازندران است که به دلیل اینکه در مشهد مقدس آرمیده است؛ پیش کنگره ملی آیت الله کوهستانی در مشهد مقدس برگزار می شود.

 

به گفته فلاح، تاکنون مقالات و کتب فراوانی چاپ و در دست چاپ است و همچنین تولید مستند آیت الله کوهستانی(ره) بخش دیگری از دستاوردهای فرهنگی این همایش است. که مصاحبه با شاگردان و عالمان برجسته در قالب مستند اجرایی شده است تا در روز همایش و کنگره نمایش داده شود.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر افزود: زندگی نامه و کتب مختلفی از زندگی و شخصیت این عالم ربانی تهیه شده که در کنگره ملی آیت الله کوهستانی(ره) در بهشهر به عنوان بسته و دستاورد فرهنگی این همایش در اختیار افراد قرار می گیرد.

 

فلاح یادآور شد: پیش کنگره آیت الله محمد کوهستانی(ره) 9 تیر ماه با حضور مسئولان کشوری، مازندران و مشهد مقدس در مشهد برگزار می شود و از حضور همه عاشقان و دلدادگان در این همایش دعوت می شود.

 

به گزارش شبستان، آیت الله محمد کوهستانی مازندرانی، مدیر حوزه علمیه کوهستان بهشهر و از علمای برجسته مازندران، فقیه بزرگ، حکیم فرزانه و عارف وارسته‌ای بود که سراسر عمر با برکتش را در مسیر تهذیب و تزکیه نفس سپری کرد و با تأسیس حوزه علوم دینی شاگردان بسیاری تربیت کرد که هرکدام امروز در جایگاه های مختلف کشوری و لشگری سکان دار هستند.

کد خبر 1191116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha