در سفر استانی رئیس جمهوری حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال در بخش وزارت نیرو مصوب شد

نائب رئیس کمیسیون اول صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی، ۱۴هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش وزارت نیرو مصوب شد.

«علی جدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهوری به این استان، ۱۲۰ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی و ۱۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای کل استان مصوب شد و همچنین در بخش وزارت نیرو، ۱۴ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که با این میزان اعتبار که رقم بالایی نسبت به سایر استان ها می باشد چهره و غبار محرومیت از استان کم تر خواهد شد.

 

نائب رئیس کمیسیون اول صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از کلنگ زنی فاز نخست مجموعه بزرگ صنعتی فروآلیاژ شیروان خبر داد و عنوان کرد: این طرح با سرمایه گذاری ایمیدرو است و تعداد کل فازها ۳ فاز و حجم سرمایه گذاری فاز نخست، ۱۴ هزار میلیارد ریال است که برای دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و ۴۳۰ نفر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می کند.

 

جدی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید فاز نخست، ۴۰ هزار تُن در سال می باشد و محصول فاز اول، فروسیلیکومنگنز و محصول فاز دوم و سوم، فرو منگنز، فروکروم، فروسیلیس و ترکیبات آن ها است.

 

وی اضافه کرد: همچنین کلنگ زنی ۱۵ سوله کارگاهی مجری شهرک های صنعتی، کلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی و کلنگ زنی پست ۲۲ مگاوات برق از دیگر برنامه های اجرایی این شهرستان است که فردا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام می شود.

 

صبح روز جمعه دهم تیرماه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نائب رئیس کمیسیون اول صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی فاز نخست مجموعه بزرگ صنعتی فروآلیاژ شیروان (بزرگترین در شمال شرق کشور) کلنگ زنی می شود.

 

رئیس جمهوری و هیئت همراه دوم تیرماه سال جاری در قالب سفرهای استانی، مهمان مردم خراسان شمالی بودند.

کد خبر 1191186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha