مراسم ازدواج آسان به سبک علوی و فاطمی در بیرجند برگزار می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند گفت: مراسم ازدواج آسان به سبک علوی و فاطمی در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در روز دهم تیرماه برگزار می شود.

حجت الاسلام «دادخدا خدایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: ازدواج کردن و تشکیل خانواده در دین مبین اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و بارها در روایات مختلف به این موضوع اشاره شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند در ادامه بیان کرد: فرهنگ وقف و ازدواج نیکو هر دو از سنت‌های اصیل نبوی و دینی هستند که تلفیق این دو می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات کنونی کشور باشد و ترویج فرهنگ وقف در حوزه ازدواج آسان یکی از ضرورت های جامعه امروز است.

 

وی با بیان اینکه مراسم ازدواج آسان به سبک علوی و فاطمی در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار می شود، گفت: این مراسم همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در روز دهم تیرماه اجرا می شود.

 

حجت الاسلام خدایی ادامه داد: در این مراسم 14 زوج جوان حضور خواهند داشت و خطبه عقد دو زوج قرائت می شود و به تمامی این زوج ها هدایای نقدی و همین طور سفر به مشهدمقدس پرداخت خواهد شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند در پایان عنوان کرد: یک موقوفه به نیت ازدیاد نسل سادات در شهرستان داریم که همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اجرایی می شود.

 

 

کد خبر 1191223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha