حمایت از شرکت های دانش بنیان یکی از اولویت های شرکت شهرک های صنعتی است

دهقان با اشاره به پرداخت تسهیلات و اعطای مجوز در کوتاه ترین زمان ممکن به شرکت های دانش بنیان گفت: حمایت از این بخش یکی از اولویت های شرکت شهرک های صنعتی در یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد دهقان سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: شرکت شهرک های صنعتی  نهادی دولتی زیر نظر شرکت شهرک های صنعتی ایراو و سازمان مادر تخصصی ایران است که وظیفه آن ایجاد و توسعه زیرساخت ها و استقرار صنعت و حمایت توسعه ای از صنایع کوچک و متوسط است.

 

وی افزود: استان یزد استان اول در حوزه وسعت شهرک های صنعتی در کشور است و آنچه عملیاتی و قابل واگذاری است 50 درصد مساحت کل در اختیار است.

 

دهقان گفت: اصلی ترین تعهد ما ایجاد جاده، شبکه راه، آبرسانی، برق رسانی، معابر و آسفالت، تسفیه خانه و ایجاد امکانات واحدها است.

 

وی ادامه داد: تاکنون در شرکت شهرکهای صنعتی 4 هزار و 500 قرارداد واگذاری زمین به مردم داشته ایم که از این تعداد نزدیک به نیمی آنها در سه سال گذشته اتفاق افتاده است.

 

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان یزد بیان کرد: چالش اصلی ما در استان آب است که در منطقه خشک و اقلیم بیابانی زندگی می کنیم و منابع آبی استان نیز عمدتا زیر زمینی است که این مشکلاتی را برای ما بوجود آورده است.

 

دهقان ادامه داد: محدودیت بعدی ما انرژی برق است که با توجه به سرعت توسعه شاهد نا همراهی برق با این توسعه بوده ایم که در این راستا قراردادهایی با برق منطقه ای داشته ایم که با ایجاد 5 پست برق در مسیر حل آن گام برداشته اایم.

 

وی افزود: وی با اشاره به برگزاری ۱۸۸ کارگاه آموزشی برای صنایع مستقر در شهرکها طی سال گذشته، گفت: این کارگاه ها در قالب کمکهای مالی بلاعوض از محل منابع داخلی برلی صنایع از سوی شرکت شهرک‌های استان برگزار می شود.

 

دهقان همچنین از کمک شرکت شهرکها به بازاریابی و توسعه صادرات واحدها در قالب کمک به حضور آنها در نمایشگاه ها و بازارهای ملی و بین المللی خبر داد.

 

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال دانش بنیانها از ارائه تسهیلات ویژه به این حوزه خبر داد و گفت: از تمام شرکتهای دانش بنیان که بتوانند عارضه ای از واحدهای صنعتی شهرکهای صنعتی رفع کنند با پرداخت بلاعوض ۵۰ درصدی هزینه ها حمایت خواهیم کرد.

 

دهقان در پایان اضافه کرد: همچنین واگذاری زمین شهرکها به دانش بنیانها را بدون مزایده انجام خواهیم داد و برخلاف سایر متقاضیان که ۳۰ درصد پرداخت نقدی و مابقی به صورت اقساطی خواهند داشت، دانش بنیانها تنها ۱۰ درصد پرداخت و اقساط را پس از تنفس شش ماهه در ۴۰ قسط می توانند پرداخت کنند.

 

 

کد خبر 1191229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha