اشتغال بیش از ۲۰ هزار نفر در صنعت کاشی و سرامیک استان یزد

علمدار یزدی با اشاره به صادرات ۶۰ درصدی محصولات کاشی و سرامیک در کشور گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر در صنعت کاشی استان یزد مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: یزد با ظرفیت 400 میلیون متر مربع کاشی توانسته بیش از 60 درصد صادرات کشور را به خود اختصاص دهد.

 

وی افزود: در استان یزد بیش از 20 هزار نفر در صنعت کاشی و سرامیک اشتغال دارند که در کنار این اشتغال شاهد درآمدزایی بالای این صنعت در کشور هستیم.

 

علمدار یزدی بیان کرد: استان یزد یک و سه دهم درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اما به لحاظ تولید محصولات صنعتی و سرمایه‌گذاری کشور، 4.4 دهم درصد را به خود اختصاص داده‌ایم که برای استان افتخار بزرگی است.

وی یزد را بهشت سرمایه‌گذاری دانست و در ارتباط با دلیل این موضوع گفت: از سال 94 تا به امروز یزد رتبه اول صدور جواز تاسیس کشور را کسب کرده و در فروش زمین شهرک‌های صنعتی هم رتبه نخست کشور را داریم که نشان دهنده عملی شدن تمامی این جواز تاسیس‌ها است.

علمدار یزدی این استان صنعتی کشور را با تولید ۲۷ درصد تولیدات نساجی در رتبه دوم استانهای کشور خواند و گفت: در حال حاضر ۲۲ هزار یزدی در بیش از ۶۰۰ واحد نساجی فعالیت دارند و علاوه بر این نیز ۱۳۰۰ واحد نساجی نیز که در سامانه فاقد پروانه بهره برداری هستند با اشتغالزایی خوبی در حال فعالیت هستند.

 

به گفته وی، استان یزد را در برخی محصولات نساجی مانند روفرشی با تولید ۹۰ درصد، پارچه‌های رومبلی و پرده‌ای با ۶۲ و ۳۲ درصد رتبه نخست کشور را دارد و علاوه بر این در برخی صنایع استان دارای زنجیره کامل تولید(از معدن تا تولید) را در اختیار دارد که از آن جمله می توان به تولید شیشه جام، شیشه مظروف، اسید فسفریک و اسید سولفوریک و غیره اشاره کرد.

 

این مسئول اظهار کرد: در حالی جمعیت استان یزد یک و سه دهم درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است، در سرمایه گذاری و تولید محصولات صنعتی چهارو چهار دهم درصد از سهم کشور را دارد.

 

وی گفت: سیاست استان و طرح آمایش استان به سمت صنایع های تک است و جواد و مجوز های تک در کوتاه ترین زمان ممکن داده می شود.

 

 

کد خبر 1191227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha