آغاز سنجش سلامت جسمانی نوآموزان در ۲۰ پایگاه ثابت و سیار در قزوین

احمدی از آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان آماده ورود به پایه اول ابتدایی استان در ۲۰ پایگاه ثابت و سیار و یک پایگاه تخصصی در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «معرفت الله احمدی» در گفتگویی خبری در خصوص سنجش سلامت نوآموزان استان بیان کرد: برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان آماده ورود به پایه اول ابتدایی استان از هشتم تیر ماه در 20 پایگاه ثابت و سیار و یک پایگاه تخصصی در مرکز قزوین آغاز به کار کرد.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین ادامه داد: نزدیک به 25 هزار نوآموز پایه اول که از مهر ماه 1401 وارد مدرسه خواهند شد شامل ارزیابی های بینایی سنجی، شنوایی سنجی، آمادگی تحصیلی، غربالگری طیف اوتیسم، معاینات عمومی پزشکی، بهداشت دهان و دندان و بیماری های مربوط به پوست و مو می شوند.

 

وی اعلام کرد: برای همه نوآموزان پایه اول ابتدایی این طرح اجباری است و اگر بنا بر هر دلیلی فردی در مراجعات همکاری نکرده و یا در بررسی ها مذکور مشکوک به مشکلی باشد به پایگاه تخصصی آموزش و پرورش و از بعد پزشکی به مراکز درمانی تخصصی ارجاع داده می شود.

 

احمدی تصریح کرد: نوبت دهی در این طرح توسط همه مدیران مدارس ابتدایی استان در حال انجام است و تعرفه سنجش برای همه نوآموزان مبلغ 60 هزار تومان است و 10 درصد از کل دانش آموزان استان به صورت نیم بها و پنج درصد به صورت رایگان ارزیابی می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین سنجش جسمانی نوآموزان عشایری به صورت رایگان در سطح استان انجام می شود.

کد خبر 1191235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha