اعتبارات استانی جوابگوی حل معضل حاشیه نشینی ۱۸۵ هزار نفری یاسوج نیست

روشنفکر گفت: اعتبارات استانی جوابگوی حل معضل حاشیه نشینی در یاسوج نیست و در حال بروز بحران است، اعتبارات ملی لازم است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مهدی روشنفکر» در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه مدیران کل و دست اندرکاران باید در رابطه با جذب اعتبارات دغدغه داشته و تاکید بر جذب داریم تا وضعیت استان در اوج کاستی ها و کمبود ها بهتر شود.
 

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به محرومیت‌ها، وضعیت بد تورم و مشکلات عدیده ای که به اجبار بر مردم تحمیل شده و داریم تحمل می‌کنیم، صحیح نیست حتی یک ریال از این بودجه بازگشت بخورد.
 

روشنفکر اذعان داشت: تاکید دارم جناب استاندار این مورد را تذکر داده و کسانی را مامور کنند تا پایان تمدیدی که مجلس تصویب کرده، اعتبارات را جذب کنند.
 

عضو شورای عالی آموزش و پرورش اذعان داشت: فراموش نکنید دستگاه های اجرایی در رابطه با پروژه ها و عملکردشان، بحث مناطق سردسیری و گرمسیری را مدنظر داشته و توجه داشته باشند که در حوزه سردسیری با توجه به شرایطی که در مهرماه تا زمستان داریم، باید زودتر پروژه ها را سامان دهند.
 

وی اضافه کرد: در سال گذشته در رابطه با بحث آب و راه اعتبارات ویژه ای تحت عنوان محرومیت زدایی داشتیم، این مورد حذف شد و دست اندرکاران به ویژه حوزه آب در جریان هستند که تنش های آبی زیاد است و در سفر به مناطق مختلف بیشترین دغدغه این مردم نیز مساله آب عنوان شده، اگرچه تلاش مسئولان آب و فاضلاب جای تقدیر دارد که در زمینه جذب اعتبارات خوب درخشیدند، لذا جای تلاش بیشتر هم‌دارد.
 

روشنفکر با اشاره به موضوع آفت بلوط های منطقه زاگرس، ادامه داد: اگرچه جناب استاندار روز گذشته در سازمان جنگل ها حضور پیدا کرده و اعتباراتی را اخذ کردند اما باید گفت دست اندرکاران توجه داشته باشند که این بلوط ها دارند می میرند، باید تلاش کنیم آنها نجات دهیم.
 

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتبارات سال گذشته نیز یادآور شد: برای شهرستان دنا ۳۰۰ میلیارد تومان در بحث زلزله سال گذشته توانستیم در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب کنیم، نیمی از این اعتبار تخصیص داشته شد اما اگر تمام این بودجه جذب شود، همه پروژه هایی که آغاز کردند، به پایان می رسند اما اگر جذب نشود، متاسفانه یقینا محلی پیش بینی نشده که اعتبار تخصیص یابد، لذا باید تدبیری اندیشیده شود تا این اعتبار در شهرستان دنا هزینه شود‌.
 

وی همچنین گفت: در حضور ریاست جمهور، استاندار استان و برخی مسئولان نیز عرض کرذم که یاسوج شهری است که حاشیه اش بر متن غلبه پیدا کرده، شهری با ۱۳۵ هزار جمعیت که حاشیه آن ۱۸۵ هزار جمعیت دارد که نیمی از استان را به خود اختصاص داده و اغلب مهاجر هستند.
 

روشنفکر خاطرنشان کرد: اعتبارات استانی جوابگوی حل معضل حاشیه نشینی در یاسوج نیست و در حال بروز بحران است، اعتبارات ملی لازم است و باید چاره اندیشی کرد.

کد خبر 1191256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha