ذیقعده ماه امام رضا(ع) است که با شهادت یوسف آن حضرت به پایان می رسد

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اهمیت جایگاه تبیین فرهنگ رضوی گفت: ذیقعده ماه امام رضا(ع) است که با شهادت امام جواد(ع) به پایان می رسد.

« حجت الاسلام ابوالفضل مرادی» با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد الائمه (ع) به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: ذیقعده ماه امام رضا(ع) است که با شهادت امام جواد(ع) به پایان می رسد.

 

سرپرست امور مساجد استان البرز افزود: شهادت جانسوز جوان ترین امام شیعیان حضرت امام جواد الائمه(ع) در روزهای پایانی ماه ذیقعده واقع شده است، امام عظیمی که مظلومانه به شهادت رسید و ساکنان آسمان بر او می گریند و مرثیه می سرایند. 

 

به گفته وی، آن امام معصوم در شهر کاظمین و در جوار پدربزرگ خود مدفون هستند، امامی که در عصر خود حجت خدا و یوسف حضرت امام رضا(ع) بود؛ ماه ذیقعده ماه امام هشتم۰ع) است که در ابتدای ماه ولادت خواهر ایشان حضرت معصومه سلام الله علیها و در پایان آن با شهادت فرزند امام رضا(ع) به پایان می رسد.

 

وی اظهار کرد: آن امام معصوم را به نام جوادالائمه می شناسند، این نام برگرفته از صفت جود به معنای بخشنده و ایثارکننده در راه خدا و خلق است؛ دست بخشنده و بصیرت کامل در مسیر شناسایی نیازمندان و مردم از صفات آن حضرت است.

 

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: دوره حیات آن امام معصوم(ع) از دوران های حساس تاریخی شیعیه است، روزگاری که جریان پرتلاطم جریان های فکری و عقیدتی وجود داشت ؛ امام معصومی که در هشت سالگی زمامت امت را برعهده گرفت و با آشکار شدن جلوه های امامت اعم از صداقت، درایت، دیانت و سیاست مصداقی از معجزات الهی شد. 

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز خاطرنشان کرد: فرزند امام رضا(ع) به سجایا و خصایص ممتازی مشهور هستند که تمام آن ویژگی ها الهام گرفته از فرهنگ رضوی است. 

 

کد خبر 1191260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha