کانون ‌های فهما بهترین مکان برای جذب جوانان به مساجد هستند

حجت الاسلام اشراقی مساجد را پایگاه اصلی تربیت در اسلام عنوان کرد و گفت: بهترین مکان برای جذب جوانان به مساجد همین کانون ‌های فرهنگی هنری هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «ابراهیم اشراقی» در نشست تعلیم و تربیت که با حضور اعضای کانون فرهنگی هنری «نور» در مسجد جامع سامان برگزار شد، اظهار داشت: کانون ‌های فهما بهترین مکان برای جذب جوانان به مساجد هستند.

 

امام جماعت مسجد جامع سامان ادامه داد: مسجد مهمترین و موثرترین مکانی است که انسان ها در آنها هدایت می شوند و در انقلاب اسلامی نیز مساجد بودند که ارزش ها را در جامعه نشر دادند و این بنیان محکم را که موجب سربلندی و عزت اسلام و ایران شد پایه ریزی کردند.

 

وی با تاکید بر تغییر روش تبلیغ در دنیای فعلی با وجود تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان و تلاش در ایجاد بی تقوایی و بی تعهدی و فعالیت ماهواره ها تاکید کرد:  باید مساجد را پررونق کنیم و اداره مساجد را با هدایت موثرین به جوانان بسپاریم.

 

حجت الاسلام اشراقی گفت: در زمینه فرهنگ سازی و گفتمان سازی دینی کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت بسیار خوبی در جامعه هستند که باید از ظرفیت این کانون ها به نحو احسن استفاده کنیم.

 

امام جماعت مسجد جامع سامان ادامه داد: کار تربیتی که بر دوش کانون‌ها است، استفاده از قالب‌های فرهنگی، هنری و آموزشی برای جذب و نگهداشت و پرورش و تربیت نوجوان و جوانان با استفاده از ظرفیت فرهنگی و هنری کانون‌ها است.

 

وی بابیان اینکه کار اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کار تربیتی است و کانون‌ ها باید نمازگزار تربیت کرده و به نمازگزاران مسجد اضافه کنند افزود: کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد باید صف ‌های نماز جماعت مسجد را متعدد و متکثر کنند.

 

حجت الاسلام اشراقی بر پویایی فعالیت‌های مسجد محور تاکید کرد و گفت: مساجد و حسینیه‌‌ها به ویژه در تابستان باید جایی برای شکوفایی و بالندگی فرهنگی، هنری و ورزشی کودکان، نوجوانان و جوانان باشد.

 

کد خبر 1191287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha