معدوم سازی سازی بیش از ۱۰۰۰ قلم داروی تاریخ گذشته در شادگان

طاهری گفت: بیش از هزار قلم دارو تاریخ مصرف گذشته، از سطح داروخانه های شهر شادگان جمع آوری و معدوم شد.

«نوراله طاهری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شادگان اظهار کرد: در راستای حفظ سلامت مردم و اجرای دستوالعمل های بهداشتی، بیش از یک هزار قلم دارو غیرقابل مصرف جمع آوری شده از داروخانه ها و مراکز درمانی توسط بازرسین معاونت غذا و دارو و بهداشت محیط شبکه بهداشت شادگان پس از انجام مراحل قانونی، با حضور نماینده دادستانی، امور حقوقی، کارشناسان غذا و دارو و بهداشت محیط معدوم شد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان با بیان اینکه هر واحدی که توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نداشته باشد سلامت مردم را به خطر می‌اندازد افزود: در صورت مشاهده رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی، با قاطعیت با ناقضان شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هر واحدی که باشند برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد زیرا سلامت مردم خط قرمز و اولویت اساسی حوزه سلامت می‌باشد.

 

وی ادامه داد: با جمع آوری داروهای تاریخ گذشته و غیرمجاز، از بروز عوارض دارویی و بیماری های ناشی از آن که سلامت مردم را به خطر می اندازد، جلوگیری می شود.

 

طاهری در پایان تصریح کرد: داروخانه ها به هیچ عنوان مجاز به تحویل گرفتن داروی مصرف نشده از بیماران نیستند، زیرا پس از خروج دارو از داروخانه، شرایط نگهداری دارو از کنترل خارج شده و سلامت داروی مرجوعی به خطر می افتد.

 

کد خبر 1191297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha