بازخوانی سیره عملی عالمان دینی برای مقابله با تهاجم فرهنگی ضرورت دارد

حسینی پور با بیان اینکه بازخوانی سیره عملی عالمان دینی برای مقابله با تهاجم فرهنگی ضرورت دارد، گفت: آیت الله کوهستانی جامع و کامل ترین عالم معاصر استان، کشور و جهان تشیع و عارفی گمنام است که ضرورت دارد جنبه های اساسی و برجسته این عالم معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید محمد حسینی پور» امروز(۹تیر) در پیش کنگره همایش ملی بزرگداشت "حضرت آیت اله العظمی  شیخ محمد کوهستانی" در مشهد مقدس ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی ما پررنگ کردن هویت علمای دین و عالمان برجسته دینی است، اظهار کرد: مازندران مهد علویان است و با داشتن شخصیت های عظیمی همچون آیت الله کوهستانی باید ابعاد معنوی این عالم بزرگ را پررنگ کرده و این بزرگان را به نسل امروز معرفی کنیم.

 

استاندار مازندران، آیت الله کوهستانی را یکی از علمای بزرگ استان مازندران معرفی کرد و افزود: شخصیتی با چنین شاخصه هایی از یک خانواده ساده به درجه ای دست یافت که از افتخارات جهان تشیع و عالمان دینی شد که باید قدر این ارزش را دانست.

 

وی با بیان اینکه دیار علویان در خطه سبز شمال کشور دارای فرهیختگان و عالمان بنام بوده که علاوه بر استان مازندران در سطح کشور نیز معرف عموم هستند، گفت: می توان با برخورداری از این نعمات و هویت های معنوی در مقابل تهاجم فر هنگی دشمنان ایستادگی کرد.

 

حسینی پور افزود: مازندران درحوزه اقتصادی و اجتماعی درحال توسعه است در زمینه فرهنگی نیز نیازمند برنامه ریزی بهتر هستیم؛ بزرگداشت شخصیت های علمی و دینی گامی موثر در این زمینه است.

 

وی اضافه کرد: بازخوانی سیره عملی عالمان دینی برای مقابله با تهاجم فرهنگی ضرورت دارد.

 

حسینی پور با یادآور شد: مازندران ثقل و‌ مرکز پرورش علمای بزرگ و دینی است که آیت الله کوهستانی با دارا بودن فضیلت و جهاد در راه خدا نمونه ای  ممتاز در دیار علویان بوده است.

 

استاندار مازندران با اشاره به زندگینامه آیت الله شیخ «محمدکوهستانی» گفت: وی جامع الاطراف بوده و کامل ترین عالم معاصر استان، کشور و جهان تشیع و عارفی غریب و گمنام است که ضرورت دارد جنبه های اساسی و برجسته این عالم معرفی شود.

 

حسینی پور تاکید کرد: عالمان دینی مازندران وجهه بین‌المللی دارند، برگزاری این کنگره را به فال نیک میگیریم امیدواریم درآینده کنگره بزرگ علمای مازندران را درسطح بین المللی برگزار شود.

کد خبر 1191390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha