َ ۱۰ هزار هکتار از باغات چای گیلان از مدار تولید خارج شد

برومندی با بیان اینکه گیلان قطب تولیدات کشاورزی است گفت : راه اندازی بخش تحقیقات کیوی و فندوق در دستور کار وزارت قرار دارد.‌

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت ، محمد مهدی برومندی امروز ( پنج شنبه، ۹ تیر ) در جلسه کشاورزی و آب منابع طبیعی در سالن الغدیر استانداری گیلان اظهار کرد: استان گیلان در صف نخست ایجاد امنیت غذای کشور قرار دارد و سهم بسیاری در تولید دارد.‌



معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیش از سه میلیون تن محصولات کشاورزی در گیلان تولید می شود گفت: در گیلان محصولات استراتژیک نقش ویژه ای دارد.


برومندی تصریح کرد: با توجه به اینکه گیلان دروازه خروجی صادراتی محصولات کشاورزی به کشورهای روسیه و آسیای میانه را عهده دار است همکاران مجموعه کشاورزی گیلان کار و فعالیت کشور را عهده دارند و در استان مدیریت می کنند.


معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در سفر ریاست جمهوری برنامه ریزی مدون و ریل گذاری شتابان این حوزه در گیلان صورت گرفته و بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوبه و پروژه به این حوزه در این سفر در نظر گرفته شده است.‌


وی با تاکید بر اینکه گیلان قطب اصلی در تولید چای کشور محسوب می شود، اضافه کرد: گیلان ۲۵ هزار هکتار چای دارد که از این مجموع متاسفانه ۱۰ هزار هکتار از مدار تولید خارج شده است.

برومندی خاطر نشان کرد: در سفر ریاست جمهوری۷۵ میلیارد تومان جهت احیا و توسعه باغات چای به تصویب شده است.


معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ۱۰ میلیون تومان بلا عوض برای هر هکتار چای گیلان در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه گیلان قطب صادارات کیوی است اظهار کرد: گیلان از استان های صادراتی کیوی شمرده می شود و در صدد هستیم بخش تحقیقات کیوی و فندوق را در گیلان اجرایی کنیم.


معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اذعان کرد: در گیلان ۱۱۸ هزار هکتار باغ کیوی وجود دارد که بیش از ۷۵۰ هزار تن تولید باغبانی است.


برومندی به واحد قرنطینه آستارا پرداخت و خاطرنشان‌کرد: در این حوزه به فوریت بایستی چند نیرو تحصیل کرده استخدام شود. 

کد خبر 1191430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha