لزوم ایجاد شرایط رونق اقتصادی در مناطق آزاد

خاندوزی با تاکید بر ایجاد شرایط رونق اقتصادی در مناطق آزاد گفت: قانونمند کردن واردات کالاهای ته لنجی یکی از مسائل مطرح در دولت است چرا که این اقدام باعث رونق در مناطق مرزی و بندری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید احسان خاندوزی» امروز (پنج شنبه ۹ تیر) در حاشیه بازدید از بندر خرمشهر در جمع خبرنگاران، با تاکید بر ایجاد شرایط رونق اقتصادی در مناطق آزاد اظهار کرد: در این سفر با جمعی از فعالان اقتصادی در بنادر چوئبده و اروندکنار شهرستان آبادان و بندر خرمشهر دیدار و گفت‌وگو داشتم و مسائل و مشکلات آنها بررسی شد.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی قانونمند کردن واردات کالاهای ته لنجی را یکی از مسائل مطرح در دولت دانست و افزود: این کار باعث رونق در مناطق مرزی و بندری خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: وزارت صمت و کشور با همکاری با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آئین نامه‌ای برای مبادلات مرزنشینان و کالاهای ته لنجی آماده کردند که این آئین نامه آماده و در هیات دولت بررسی شد.

 

خاندوزی با بیان اینکه ۲ بند از این آئین نامه نیاز به هماهنگی با شورای سران سه قوه دارد ابراز کرد: امید است به زودی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصویب شود و به محض تایید و الحاق به آئین نامه، به وزارت صمت ابلاغ خواهد شد.

 

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات دولت کالاهای ته لنجی به صورت قانونی و با نظم و پس از ثبت در گمرک وارد کشور خواهد شد.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه با این اقدام کالا از مسیر تخلف قاچاق خارج می‌شود اذعان کرد: برنامه ریزی شده تا تعداد سفرهای کالاهای ته لنجی نیز افزایش یابد که این باعث رونق اقتصادی، اشتغال و معیشت منطقه می‌شود.

 

وی عنوان کرد: امید است با این اقدامات شاهد رونق اشتغال و درآمد و کاهش نرخ بیکاری که از گلایه‌های مردم خوزستان است باشیم.

 

خاندوزی یاد آور شد: مدیران و فعالان اقتصادی خرمشهر پیشنهاد دقیقی برای چگونگی افزایش حجم تجارت در بندر خرمشهر بدهند تا تصمیم گیری نهایی در این خصوص انجام شود.

 

کد خبر 1191432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha