تدوین پیش نویس لایحه ای برای رفع مشکلات مالیاتی شرکت های مناطق آزاد

خاندوزی از تدوین پیش نویس لایحه ای برای رفع مشکلات مالیاتی شرکت های مناطق آزاد خبر داد و گفت: این پیش نویس در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید احسان خاندوزی» عصر امروز (پنج شنبه ۹ تیر) در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی آبادان و خرمشهر که در سالن اجتماعات منطقه آزاد اروند برگزار شد، از تدوین پیش نویس لایحه ای برای رفع مشکلات مالیاتی شرکت های مناطق آزاد خبر داد و اظهار کرد: این پیش نویس لایحه در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده و در هیات وزیران نیز پیگیری لازم انجام شده تا بتوانیم به زودی آن را مصوب کنیم.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: با تصویب این لایحه، نارضایتی فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند برطرف خواهد شد.

 

وی با اشاره به نکات و مسائل مطرح شده از سوی مدیران شرکت‌های بزرگ و کوچک و فعالان اقتصادی در آبادان و خرمشهر تصریح کرد: حتما این مسائل و مشکلات را در تهران پیگیری خواهیم کرد.

 

خاندوزی با بیان اینکه به دنبال حل مشکلات مالیاتی شرکت های مستقر در منطقه آزاد اروند هستیم اضافه کرد: گله مندی و ایراد صاحبان شرکت‌های مستقر در منطقه آزاد اروند در خصوص احتساب مضاعف مالیات بر ارزش افزوده قابل قبول است.

 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تفویض اختیار به مدیران استانی را رفع بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی استان‌ها موثر خواند و ابراز کرد: در عرصه اقتصادی کشور به دلیل اینکه به نوعی با رهاشدگی مدیریتی روبه رو بودیم، معضل ناهماهنگی بین دستگاه‌ها ایجاد شد.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی اذعان کرد: وقتی دستگاه‌ها با فعال اقتصادی، به روش‌های مختلف کار می‌کنند، مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

 

وی تاکید کرد: به منظور فرماندهی و مدیریت یکپارچه و برای جلوگیری از نارضایتی فعالان اقتصادی، باید اختیار را به دستگاه‌های استانی دهیم و مقامات استانی پاسخگوی مشکلات فعالان اقتصادی باشند.

 

خاندوزی اصل کلیدی حوزه تجارت کشور را یکپارچگی تمامی بخش‌ها برای داشتن صادرات و واردات موفق دانست و خاطر نشان کرد: موافق تفویض اختیارات به مدیران مناطق آزاد هستیم و ۳۵ اختیار تاکنون به استان‌ها تفویض شده تا از سوی دستگاه‌های استانی پیگیری شود.

 

وی به طرح مالیات با نرخ صفر نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح فعال اقتصادی فقط درآمد و اطلاعات صادرات و واردات را بیان‌ می‌کند و سازمان امور مالیاتی حق دریافت مالیات در قالب این طرح را ندارد.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: از زمستان سال گذشته نیز ابلاغ شد که مالیات و درآمد شرکت‌ها در همان استان هزینه شود تا برای منطقه سودآور باشند.

 

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از فشار مالیات بر اصناف سقفی در نظر گرفته شده است یاد آور شد: ما دادستان مالیاتی را فعال تر کرده‌ایم تا با تخلفات مالیاتی برخورد شود.

 

کد خبر 1191473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha