عمده مشکلات منطقه آزاد اروند با اجرای ماده ۶۵ برطرف خواهد شد

اسکندری از استقبال منطقه آزاد اروند از یکپارچه شدن حاکمیت و اجرای ماده ۶۵ خبر داد و گفت: عمده مشکلات منطقه با اجرای این ماده برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمدرضا اسکندری» عصر امروز (پنج شنبه ۹ تیر) در نشست با تجار و فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، از استقبال سازمان منطقه آزاد اروند از یکپارچه شدن حاکمیت و اجرای ماده ۶۵ خبر داد و اظهار کرد: عمده مشکلات منطقه با اجرای این ماده برطرف خواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان منقطه آزاد اروند به سفر اخیر رئیس جمهور به این منطقه اشاره کرد و افزود: هفته گذشته نشست نهایی با تشکیل کارگروه برگزار و تصمیم نهایی گرفته شد و به‌ زودی مصوبات این نشست ابلاغ می شود.

 

وی تصریح کرد: رئیس دولت سیزدهم در نخستین حضور خود در منطقه آزاد اروند، در خصوص تشکیل کارگروه تعیین تکلیف ماده ۶۵ احکام دایمی در دولت به ریاست معاون حقوقی ریاست جمهوری دستورات لازم را صادر کرد.

 

اسکندری در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی گذشته و مسیر هوایی پروازهای خارجی در آبادان تاکنون سبز نشده اضافه کرد: اگر گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی منطقه آزاد اروند مستقر شود عمده مشکلات موجود فعالان حوزه اقتصادی در این منطقه، برطرف خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: با اجرای کامل قوانین مناطق‌ آزاد و اعمال حاکمیت این سازمان، دیگر بهانه‌ای برای تعلل در حل مشکلاتی نظیر موضوعات مالیاتی و تجاری وجود نخواهد داشت.

 

اسکندری یاد آور شد: با اجرای این طرح دستگاه‌های منطقه موظف به پاسخگویی به سازمان منطقه آزاد اروند خواهند بود و این سازمان نیز خود را پاسخگوی مردم خواهد دانست.

 

کد خبر 1191474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha