شهدا سرو قامت ایستادند تا قامت ما خم نشود/ مهران دروازه عتبات عالیات و گرانیگاه اربعین است

بهرام نیا با بیان اینکه پیروزی ما در دفاع مقدس به خاطر ولایت مداری‌بود تا دفاع ما بر دشمن فائق و پیروز شود، گفت: مهران دروازه عتبات عالیات و گرانیگاه اربعین است و امروز تلاش داریم که شهر مهران را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، شامگاه پنج شنبه(۹ تیر) در آئین گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران، اظهار کرد: مهران قهرمان مأمن بیش از ۶ هزار شهید سرافراز از سرتاسر ایران اسلامی و یادآور رشادت‌های رزمندگان و سردارانی است که در این سرزمین نورانی، خونشان جاری شد.

 

« حسن بهرام نیا» با بیان اینکه شهدا سرو قامت ایستادند تا قامت ما خم نشود و از نفس افتادند تا ما از نفس نیافتیم، یادآور شد: مردم غیور این دیار در کنار رزمندگان نیز جانانه دفاع کردند به‌طوریکه زن و مرد همه ایستادگی کردند و امروز هم به‌عنوان یادگار دوران دفاع مقدس نقش آفرینی می‌کنند.

 

استاندار ایلام گفت: امروز شهر مهران که در عملیات کربلای یک آزاد شد، مفتخر است به‌عنوان دروازه عتبات عالیات و کربلای معلی و گرانیگاه اربعین و میزبان زایران اربعین حسینی علیه السلام شناخته شده باشد تا مردم این سرزمین مقدس خاک پای زایران را توتیای چشم خود کنند.

 

 بهرام‌نیا  با بیان اینکه  آنچه مهران را آزاد کرد چیزی جز اخلاص و اعتقاد نبود، افزود: جنگ ما اعتقادی بود به‌طوریکه رزمندگان ما در ارتفاعات دشوار در قله‌های سه هزار متری با سخت‌ترین شرایط نبرد می کردند، جنگ ما دفاع اعتقادی و برگرفته از آموزه‌های دینی بود.

 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه پیروزی ما در دفاع مقدس به خاطر ولایت مداری‌بود تا دفاع ما بر دشمن فائق و پیروز شود، گفت: امروز مفتخر هستیم به عنوان خدمتگزار در دولت کار و کرامت در خدمت شما مردم عزیز و مهران باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه این دولت که برگرفته از انتخاب شما مردم عزیز است، در راستای ایجاد عدالت به ویژه در مناطق محروم تلاش می کند، تصریح کرد: در همین راستا مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست‌جمهوری، ۹۰ میلیارد از محل تملک دارایی برای مردم عزیز مهران و در مجموع حدود ۳۰۰ میلیارد برای توسعه و شکوفایی شهرستان مهران اعتبار اختصاص یافته است.

 

بهرام نیا یادآور شد: از این میزان اعتبار مبلغ ۶ میلیارد تومان برای توسعه یادمان شهدای قلاویزان، سه میلیارد برای ورزشگاه مهران، دو میلیارد به منظور توسعه پل زایر، سه میلیارد برای زیباسازی شهر مهران و سه میلیارد برای پارک شهر مهران در نظر گرفته شده است.

 

استاندار ایلام در پایان ضمن ابراز امیدواری از آینده روشن مهران، خاطرنشان کرد: با همدلی و هم‌آوایی همه مسئولان و مردم شهرستان، بنا داریم شهر مهران را به جایگاه واقعی خود در قالب برنامه راهبردی برسانیم.

 

 

کد خبر 1191493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha