صدور مجوز افزایش حجم صادرات به چین/ زرشک خراسان جنوبی می‌تواند صادر شود

صفری گفت: هم اکنون مجوز صادرات مرکبات، عسل، زعفران، لبنیات، میگو و پای مرغ به چین اخذ شده است که با این مجوزها حجم صادرات ایران به چین به سه الی چهار میلیارد دلار در سال خواهید رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی صفری» شامگاه(9 تیرماه) در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بازدید از بازارچه های مرزی خراسان جنوبی، گفت: بازارچه ماهیرود بخش خصوصی و دولتی تاکنون فعالیت هایی خوبی انجام داده و دارای امکانات و ظرفیت های خوبی است.

 

وی با اشاره به اینکه نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان برای سر و سامان گرفتن بازارچه های مرزی با کشور افغانستان از جمله بازارچه ماهیرود تلاش های زیادی کرده که نتیجه بخش هم بوده است، گفت: تلاش می شود که صادرات به کشور افغانستان را به اندازه سال قبل برسانیم.

 

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه کشورهای مختلف از جمله پاکستان، کشورهای همسایه، قفقاز، چین و روسیه همه بازارهای خوبی برای کالاهای خراسان جنوبی هستند، گفت: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه آمادگی دارد تا در هر کشوری که خراسان جنوبی تمایل به ارتباط اقتصادی و تجاری داشته باشد، برای برقراری ارتباط بین دو طرف کمک کند.

 

صفری با اشاره به اینکه حجم صادرات به کشور چین افزایش یافته است، گفت: هم اکنون مجوز صادرات مرکبات، عسل، زعفران، لبنیات، میگو و پای مرغ به چین اخذ شده است که با این مجوزها حجم صادرات ایران به چین به سه الی چهار میلیارد دلار در سال خواهید رسید.

 

وی افزود: امکان رایزنی برای صادرات محصول زرشک خراسان جنوبی به کشور چین وجود دارد و با توجه به نیاز چین می توان کل زرشک استان را به این کشور صادر کرد.

 

 

 

کد خبر 1191496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha