خادمین بقاع طرح های خلاقانه  نسبت به مسئله حجاب داشته باشند

حجت الاسلام نوروزپور با بیان اینکه در خصوص ترویج حجاب طرح های نو و خلاقانه لازم است؛ گفت: همراهی شما خادمین در برنامه های فرهنگی و پاکیزه و اراستگی فضای حرم در جذب زائر تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «محمد نوروز پور» شامگاه پنج شنبه (۹ تیر) در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی خادمان خواهر بقاع متبرکه کشور که در مجتمع فرهنگی اقامتی امامت برگزار شد؛ با بیان اینکه حضور ما و شما در مشهد و جوار امام رضا (ع) توفیقی است که نصیب هر کسی نمی شود؛ گفت: امام صادق (ع) فرمودند: "هر کس به زیارت ما می آید به دعوت ما می آید"، و در راه زیارت هر چه سختی بیشتر متحمل شویم فضیلت آن بیشتر است.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برای اولین بار، دوره آموزشی خادمین خواهر بقاع سراسر کشور  در مشهد برگزار می شود؛ افزود: خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت نصیب هر فردی نمی شود اگر چه به نوعی شغل ما است اما چون نیت ما خدمت به زائران اهل بیت است، توفیق است.

 

وی با اشاره به ویژگی های دو خانواده که در قرآن نام آنها ذکر شده؛ گفت: ما در قرآن از اشخاص زیادی چون حضرت مریم، حضرت زکریا، حضرت عیسی و .. تعریف شنیدبم اما از دو خانواده، قرآن ویژه تجلیل کرده است؛ آیه ۹۰ سوره انبیا در خصوص خانواده زکریا می فرماید: همیشه دنبال کار خیر هستند، خدا را می خوانند هم با امید و هم با ترس و در مقابل خدا خاشع هستند.

 

حجت الاسلام نوروز پور بیان کرد: خانواده دوم خانواده حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) هستند که در سوره هل اتی ۵ ویژگی برای این خانواده ذکر می کند: "اعتقاد به نذر داشتند"، "از روز قیامت می ترسیدند"، اگر از قیامت و ترس از خدا نباشد گناه باب می شود، این خانواده "اهل غذا دادن به مردم بودند"، "اخلاص داشتند"، اگر انفاق و کمک می کردند فقط برای رضای خدا بود و "خدا ترس بودند"، و از هیچ کس مزد و پاداش نمی خواستند غیر از خداوند.

 

وی با بیان اینکه این خانواده الگوی ما هستند؛ در ادامه به بحث امر به معروف و نهی از منکر در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: ما در خصوص امر به معروف در امام زادگان دو نوع برخورد داریم برخی با تندی امر به معروف می کنند و برخی با روش های خلاقانه به صورت غیر مستقیم امر به معروف می کنند.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به خادمان بقاع متبرکه با بیان اینکه در خصوص ترویج حجاب طرح های نو و خلاقانه لازم است و شما خادمین در این مسئله توجه ویژه داشته باشید؛ افزود: همراهی شما در برنامه های فرهنگی بسیار مهم است، اینکه فضای حرم تمیز و خوشبو باشد و چادرهایی که به زائران داده می شود تمیز و مرتب و در بسته بندی باشد، بسیار در جذب زائر نسبت به مسئله حجاب تاثیرگذار است و در این خصوص می توان از خادمین افتخاری بهره برد از اینرو شبکه خدام افتخاری را باید توسعه دهیم.

کد خبر 1191499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha