دولت برای واحدهای تولیدی نیمه راکد برنامه های خوبی در دست اجرا دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت برای واحدهای تولیدی نیمه راکد برنامه های خوبی در دست اجرا دارد.

«سید رضا فاطمی امین» در گفت و گو با خبرنگاران در شیروان اظهار کرد: دولت برای واحدهای تولیدی نیمه راکد دولت برنامه هایی در دست اجرا دارد که سازمان شرکت شهرک های صنعتی برنامه توسعه را برای واحدهای تولیدی نیمه راکد آغاز کرده تا مشکلات برطرف شود.

 

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه امسال چه میزان اعتبار جهت نوسازی و احیای واحدهای تولیدی اختصاص می یابد، عنوان کرد: واحدهای تولیدی اعتبار دولتی نمی خواهند، وام، تسهیلات و سایر مواردی که به حوزه تولید خودشان مربوط هست می خواهند؛ سعی داریم با حمایت از آن ها تولید، اشتغالزایی و کسب و کار تعطیل نشود و اقدامات لازم درباره مشکلات آنان صورت گیرد.

 

 

فاطمی امین خاطرنشان کرد: از شهریورماه سال گذشته تا پایان سال، هزار و 300 واحد غیرفعال و زیرظرفیت کشور فعال شدند.

 

 

وی تصریح کرد: معمولا واحدهای نیمه فعال و غیرراکد مشکلات فراوانی از جمله مشکلات مالی، تامین اجتماعی و مباحث بازار و سرمایه در گردش دارند که متناسب با آن مصوباتی گرفته شده و اخیرا در مورد مالیات مصوبه خوبی اخذ شده است و مجری این کار شرکت شهرک های صنعتی ایران است که سعی دارد واحدهایی که در هر استان مشکل دارند با معرفی رییس سازمان وقت گذاشته شود و مشکلات برطرف شود و  امسال تعدادی فعال شوند.

 

 

وزیر صمت اضافه کرد: اینک 13 هزار واحد تولیدی زیر ظرفیت و یا راکد داریم که هر سال تعدادی فعال می شوند و باید به دنبال این بود واحدهای موجود توانمند ادامه بدهند و غیرفعال نشوند تا به واحدهای دیگر اضافه نشوند.

 

 

عملیات اجرایی پنج طرح صنعتی روز جمعه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در شهرستان شیروان خراسان شمالی آغاز شد.

 

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

کد خبر 1191523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha