یکی از اهداف انبیا و اولیای الهی امید بخشی است

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: یکی از اهداف انبیا و اولیای الهی امید بخشی است و باید امر خود را به خداوند واگذار کرده و به داشته های خود توجه کنیم که این مهم مایه امید بخشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۰ تیر ماه حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: اخلاص یک جریان سه بُعدی است که نیت قلبی، اراده و عمل سه بُعد مهم آن محسوب می شوند.

 

امام جمعه رودبار جنوب بیان کرد: اخلاص یعنی انسان خاستگاهی غیر خدا نداشته باشد و قلب خود را از غیر خدا خالی کند.

 

وی تاکید کرد: از مهمترین راه های تحصیل اخلاص شناخت خداوند، مبارزه با عادات و تفکراتی که غیر خدا را به یاد می آورد، پی بردن به عجز و ناتوانی خود و دعا کردن است.

 

حجت الاسلام افشارمنش ریا، دلبستگی به دنیا و شیطان را مهمترین موانع اخلاص برشمرد و افزود: امام باقر (ع) در شرایطی امامت امت اسلامی را بر عهده گرفتند که تحریف و انحرافاتی در بین مسلمانان به وجود آماده بود و آن حضرت با جهاد فرهنگی و علمی با این مسئله مبارزه کردند.

 

خطیب جمعه رودبار جنوب ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که به آینده خیلی امید داریم و نا امید کردن مردم دانسته یا ندانسته کمک به جبهه دشمن است.

 

وی یکی از اهداف انبیا و اولیای الهی را امید بخشی به انسان ها دانست و اظهار کرد: باید امر خود را به خداوند واگذار کرده و به داشته های خود توجه کنیم که این مهم مایه امید بخشی است.

 

حجت الاسلام افشارمنش خاطرنشان کرد: مردم ما از آغاز انقلاب اسلامی پای این نظام بوده و هستند و مسئولین نیز باید به وظیفه خود عمل کنند.

 

امام جمعه رودبار جنوب حج را کنگره بزرگ و بین المللی جهان اسلام خواند و عنوان کرد: حجاج از ششم و هفتم ماه وارد اعمال حج می شوند.

 

وی یادآور شد: در سال ۱۳۶۶ و ۱۳۹۴ حجاج زیادی به دلیل سوء مدیریت سعودی ها به شهادت رسیدند و هنوز حق آن شهدا ادا نشده است.

 

حجت الاسلام افشارمنش ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، تاکید کرد: فلسفه ازدواج آرامش است و هم کفو بودن، سادگی و دوری از تشریفات، ملاک های الهی، مهریه کم از جمله مهمترین مسائلی هستند که باید از ازدواج حضرات معصومین (ع) الگو گرفت.

 

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی ها، ابراز کرد: در آمریکای لاتین که زمانی حیات خلوت آمریکایی ها بود یکی پس از دیگری رؤسای جمهوری سر کار می آیند که ضد آمریکایی هستند.

 

وی در خاتمه تصریح کرد: امروز در این شرایط خاص اقتصادی باید طوری برنامه ریزی شود که به مستاجران فشار زیادی وارد نشود.

کد خبر 1191547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha