بهره گیری از فناوری و تحقیقات زمینه صادرات برنج را فراهم می کند

عسکری با بیان اینکه با بهره گیری از دانش نوین تولید برنج افزایش و زمینه صادرات آن فراهم خواهد شد گفت : ۹۰۰ تا یک میلیون و ۱۰۰ تن برنج سالانه وارد کشور می شود.‌

«محمد جواد عسکری» در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات برنج کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اظهار کرد: گیلان ظرفیت های بالایی در تولید و کشت برنج دارد.



رئیس کمیسیون کشاورزی، آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه برنج یکی از نیازها و اقلام سبد غذایی خانوارها شمرده می شود گف: میزان مصرف یک ساله کشور ۳.۲ دهم میلیون تن است که از این مجموع ۲.۲ دهم میلیون تن در کشور تولید می شود و سالانه ۹۰۰ تن تا یک میلیون و ۱۰۰ تن برنج از دیگر کشورها وارد می شود.



عسکری اذعان کرد: با بازید از مرکز تحقیقات برنج کشور در گیلان، این آمادگی وجود دارد که میزان مصرف برنج کشور با افزلیش'تولید و فناوری تامین شود.

 


رئیس کمیسیون کشاورزی، آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تصریح کرد: این قابلیت در کشور وجود دارد که میزان نیاز کشور را تامین کنیم.



وی اظهارکرد: مرکز تحقیقات این آمادگی را دارد که علاوه نیاز کشور، زمینه صادرات این محصول را فراهم کنند.

 


عسکری خاطرنشان کرد: با خرید تضمینی برنج و حمایت دولت و کمیسیون کشاورزی از این محصول استراتژیک زمینه رونق و توسعه تولید برنج را بیش از پیش در کشور فراهم می شود. 

کد خبر 1191561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha