اطاعت از ولایت و صبر دو شاخصه رشد و هدایت انسان ها است

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه به انقلاب اسلامی گفت: اطاعت از ولایت و صبر دو شاخصه رشد و هدایت انسان ها و خنثی کردن توطئه های دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی امروز در خطبه های نماز جمعه یزد ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام جواد (ع) گفت: انبیا حقیقت و اموزه های زندگانی سعادتمند و تمامی شئون زندگی و وظیفه الهی که باید داشته باشند شناختند و ما باید دین را شناخته و حقیقت دین را بفهمیم.

 

وی افزود: یکی از معانی شناخت دین اطاعت از ولایت و در مسیر آن قرار گرفتن است و دومین اصل آن نیز صبر و تفقه در دین است که باعث رشد و هدایت انسان ها می شود.

 

امام جمعه یزد ادامه داد: انسان در این دنیا آمده تا برای زندگی همیشگی آخرت به کمال برسد و باید در سیر بندگی خود و سیر الی الله حرکت کند.

 

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: یکی از چیزهایی که انسان را به کمال می رساند صبور بودن و طی مشکلات است و از این طریق نیز رستگار خواهیم شد.

 

وی ادامه داد: ما باید در زندگی خود زمان بندی و نظم داشته باشیم و از این طریق در مسیر زندگی خود موفق باشیم.

 

آیت الله ناصری یزی گفت: در جامعه دولت جراحی هایی انجام می دهد که مقداری صبر و برنامه ریزی نیاز دارد تا مشکلات برطرف شود و از این طریق توطئه های دشمن نیز خنثی شود.

 

وی با اشاره به سفرهای ریاست جمهوری و همچنین توازن دیپلماسی و ارتباط با کشورهای مختلف بیان کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده که صدای آمریکاییها و اروپایی ها را درآورده است.

 

وی گفت: دشمنان در حال توطئه برای ما هستند و چند بارخواستند مشکلات ایجاد کنند اما خداوند متعال به ما کمک کرد.

 

امام جمعه یزد بیان کرد: اسلام در ایران روی پای خود ایستاده است و قدرت بلامنازع منطقه شده که از کرامت خداوند و تدابیر مقام معظم رهبری و تلاش مردم کشورمان است و اگرچه مردم ما اذیت شدند ولی به جایگاه خوبی رسیده ایم.

 

وی ضمن گرامیداشت شهیدصدوقی گفت: این بزرگوار شهید همت بلندی داشت که به مردم کشورمان خدمت کرد و هر فردی که درخانه این فرد سخاوتمند میرفت دست خالی بر نمی گشت.

 

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: شجاعت و عشق به امام و مقاومت و بینش وی زبانزد بود.

 

وی گفت: مساله گرانفروشی باید از بالا حل شود و تقاضای ما از ریاست جمهوری این است که واردکنندگان سودشان محدود و معقول باشد تا گرانفروشی از آنها حل شود.

 

امام جمعه یزد گفت: امیدواریم گرانفروشی حل شود زیرا برکت با خداست.

 

آیت الله ناصری یزدی گفت: اخیرقانونی برای اجاره ها وضع شده که باید این قانون ها عمل شود و در رابطه به کمک مردمی تلاش شود.

 

وی افزود: در گرفتاری ها باید ما به همدیگر کمک کنیم و در مقابل این مشکلات بیایستیم و با استفاده از سبک زندگی اسلامی دست دیگران را بگیریم.

 

امام جمعه یزد ادامه داد: مالیات نیز حکم شرعی است باید پرداخت کنیم و اگر مالیات را پرداخت می کنیم نیز باید کمک کنیم.

کد خبر 1191585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha