راهکار ازدواج آسان جوانان دیده شود/ صاحبخانه ها جانب انصاف برای اجاره خانه داشته باشند

آیت الله حسینی همدانی با تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) گفت: ضروری است راهکارهای ازدواج آسان و به موقع جوانان با همت مسئولان و خانواده ها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه ۱۰ تیر با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از موضوعات مبتلابه جامعه امروز مسئله اجاره خانه ها است. 

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: با توجه به افزایش قیمت ها بسیاری از صاحبخانه ها اجاره بهاء خانه ها را افزایش داده اند که این میزان افزایش بیش از میزان معین شده است آنچنان که فشار مالی زیادی را به مستأجران تحمیل کرده است. 

 

با فشار آوردن به زندگی دیگران زندگی تان آباد نمی شود

 

امام جمعه کرج خطاب به صاحبخانه هایی که به مستأجران جفا می کنند و خلاف مصوبه دولت بیش از ۲۰ تا ۲۵ درصد اجاره خانه ها را ارتقاء داده اند بیان کرد: صاحبخانه هایی که با مشکلات متعدد خانه ای را برای خود فراهم کردند تا آن را اجاره دهند باید متوجه باشند که شیطان خیمه نزد و از این خانه و موقعیت برای رشد معنوی خود استفاده کنند. 

 

به گفته وی، فشار آوردن به زندگی افراد ( مستآجران) زندگی صاحبخانه ها را آباد نمی کند بلکه جهنم خود را آباد می کنند و در این میان مشاوران املاک که با گران شدن مسکن و خانه به دنبال سود بیشتر هستند در تنور جهنم خود می دمند. 

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز تصریح کرد: سران قوا برای تنظیم بازار مسکن مصوبه ای معین کرده اند که اجاره خانه ها در کلانهشرها تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند در غیر این حکم تخلیه به صاحبخانه داده نمی شود، بعضی به این مصوبه ایراد گرفتند که مالکیت شخصی است و صاحبخانه آنطور که دوست دارد اجاره می دهد و نمازی در آن خانه صحیح و جایز نیست؛ در پاسخ باید گفت که حکومت اسلامی با ملاحظه مصالح عمومی کشور مقرراتی معین و اعلام کرده است که همگان باید به آن عمل کنند. 

 

وی ادامه داد: مسأجر اگر می تواند با موجر مصالحه کند و در صورتی که چاره ای ندارد، سکونت در خانه با پرداخت اجاره براساس قانون اشکال ندارد و نماز و روزه او صحیح است. 

 

وی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه با تبریک سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) تصریح کرد: هفته ازدواج فرصت توجه به مقوله ازدواج بهنگام جوانان و فراهم آوردن شرایط ازدواج آسان است. 

کد خبر 1191598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha