از توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی تا برپایی ۱۱۰ موکب دهه امامت در همدان

صلواتیان از برگزاری برنامه های مختلف در دهه امامت و ولایت خبر داد و گفت: بیش از ۳ هزار عنوان برنامه عملیاتی در دهه امامت از سوی این ستاد با تکیه بر ظرفیت مردم در استان همدان برگزار می‌شود.

«مهدی صلواتیان» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت 12 هزار بسته معیشتی  با همت خیران و ستاد مردمی غدیر بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

 

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان افزود: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه امامت امسال برپایی یک موکب مقابل درب هر اداره است تا در زمینه اطعام و افطار کارکنان اقدام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه انسجام مردمی یکی از اصول راه‌اندازی این ستاد است، یادآور شد: جشن دهه قربان تا غدیر با حضور خیرین، مساجد فعال و کانون‌ها دنبال شد، سال گذشته ۳۰۰ هزار پرس غذا بین مردم توزیع شد، در حال حاضر آمادگی تهیه ۶۰ تا ۷۰ هزار پرس وجود دارد امیدواریم امسال این تعداد را به بیش از ۳۰۰ هزار پرس برسانیم.

 

صلواتیان به فعالیت ستاد مردمی غدیر حتی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: آزادسازی زندانیان، تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، توزیع نان رایگان، پویش نذر «قربان برای غدیر» که در این طرح از گوشت قربانی حاجیان برای اطعام و افطار عید غدیر استفاده شد، ازجمله برنامه‌های اجرایی در این دهه است.

 

دبیر ستاد مردمی غدیر در استان همدان، به استفاده از ظرفیت تعزیه در ایام جشن قربان تا غدیر اشاره کرد و گفت: ۱۱۰ موکب با حضور هزار و صد نوجوان در ۱۱۰ محله همدان برپا می‌شود. در میدان امام(ره)، میدان باباطاهر، پارک پرواز و مقابل تالار قرآن اجرای ده روز برنامه شاد و غدیری با حضور هیئت‌های مذهبی به عنوان متولیان اصلی برنامه را خواهیم داشت که در این صورت ۴۰ تا ۶۰ هیات روی کار می‌آیند.

 

وی همچنین به پویش هر خانه و مغازه یک پرچم اشاره کرد و افزود: سال گذشته 18 هزار پرچم برای این پویش دوخته شد و امسال نیز با ادارات و سازمان ها رایزنی کردیم تا بتوانیم جلوی در هر اداره  پرچم بزنیم و یک موکب کوچک راه اندازی کنیم.


 

 

کد خبر 1191698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha