برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در یزد/ استفاده از خیرین برای ساخت موکب

نشست ستاد اربعین حسینی یزد با حضور مسئولان استانی با مصوبات برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی و ساخت موکب اسکان زائران در کربلا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نشست ستاد اربعین حسینی استان یزد با حضور علی اکبر عزیزی معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در محل استانداری یزد برگزار شد.

محمدعلی اعتباری  مسئول کمیته عمرانی ستاد اربعین حسینی در این نشست گفت: احداث موکب به عنوان یکی از ماموریت های ما است که دو زمین در اختیار ما قرار داده شده است که برای آن نقشه کشی کرده ایم.

وی افزود: به این منظور از ظرفیت خیرین استفاده شده است که تا دو هفته دیگر نیز ساخت آن به پایان می رسد و تا عید غدیر نیز سقف آن زده می شود.

اعتباری گفت: امیدواریم تا زمان برگزاری این راهپیمایی عظیم بتوانیم اقدامات مناسبی در راستای رفاه حال زائران حسینی داشته باشیم.

محمد رستگاری مسئول کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی در این مراسم گفت: این کمیته بحث های سوخت، مراکز معاینه فنی و رفت و آمد زائران را در دست بررسی قرار دارد که تمهیدات لازم را داشته ایم.

وی افزود:عمر ناوگان ما عمر بالایی است اما تلاش داریم تا از محل تسهیلات ناوگان بهتری داشته باشیم.

مسئول کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی یزد گفت: در بحث لاستیک درخواست داریم تا به عنوان مشوقی برای این ستاد در ستاد اربعین حسینی باشد و سازمان سمت می تواند ما را در این امر کمک کند.

وی ادامه داد: با توجه به حجم سفر شاهد اوج سفرهای برگشت همزمان با روزهای آخر اربعین هستیم که امیدواریم با همکاری دستگاه های مختلف بتوانیم لیست اسامی را مشخص کنیم و در زمان بازگشت نیز بتوانیم تمهیدات لازم را داشته باشیم.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان یزد گفت: آبسردکن، خودرو یخچال دار از جمله نیازهایی است که امیدواریم با همکاری خیرین صورت گیرد.

صمدنیا، مسئول کمیته جاماندگان اربعین حسینی یزد نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری مراسمی که در سال گذشته در جاده سلامت یزد برگزار شد گفت: نزدیک به 15 هزار نفر در مراسم طریق الحسین (ع) حضور پیدا کردند.

وی افزود: در این جریان تعداد 40 موکب از محلات مختلف در این مراسم حضور پیدا کردند.

صمدنیا بیان کرد: مسیر جاده سلامت 15 کیلومتر است که دلیل انتخاب آن توجه به سلامت و ورزش عمومی و استفاده از این جاده با عنوان پیوست فرهنگی در راستای اربعین حسینی بوده است.

وی گفت: تعداد 34 موکب برای حضور در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی اعلام حضور کرده اند و امیدواریم که بتوانیم امسال نیز همچون شور سال گذشته صورت گیرد.

 

 

 

 

کد خبر 1191800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha