محرم و عاشورا سرمایه ای معنوی برای هدایت جامعه اسلامی است

نظری با بیان اینکه از اکنون تا فرارسیدن ایام محرم و اربعین حسینی، وقت زیادی داریم، گفت: شهرداری می‌تواند در این فرصت، اقدامات خوبی را با برنامه‌ریزی درون مرزی و برون مرزی انجام دهد.

«علی‌اکبر نظری » با اشاره به پیش بودن ایام محرم و اربعین حسینی، به خبرنگار شبستان در همدان گفت: ماه محرم درس‌های بسیاری به ما داده و می‌دهد و اگر از این ماه پرشور و پر از وقایع عبرت بگیریم بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه حل خواهد شد.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان افزود:  محرم و صفر شعائر اسلام را زنده نگه می‌دارد و اعتقادات مردم و به‌ویژه جوانان را در زمانی کنونی محکم می‌کند.

 

وی  محرم و صفر را به سبب تزریق علم و آگاهی به جامعه،‌ حیاتبخش دانست و بیان کرد: با تزریق آگاهی اسلامی به جامعه، حیات و روح تازه‌ای به کالبد اجتماع دمیده می‌شود و هر چه در تبلیغ و منبرهای این ماه کارهای بهتری انجام شود آثار آن در جامعه نمود خواهد داشت.

 

وی اظهار داشت: اگر از سرمایه های محرم و عاشورا درست استفاده کنیم جامعه اسلامی را بیمه کرده ایم و اگر نتوانیم به خوبی بهره برداری کنیم زیان آن به جامعه خواهد رسید.

 

نظری خواستار ساماندهی مسیرهای تردد زایران اربعین حسینی شدو اظهار کرد: لازمه تحقق این امر نیز این است که شهرداری از امروز علمدار و میدان دار ساماندهی این مسیرها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود شود چراکه این موضوع می‌تواند برندی برای شهرداری همدان باشد.

 

وی  ادامه داد: امید است بتوانیم رسالت عاشورا، محرم و اربعین را به خوبی به پایان برسانیم و لازم است شهرداری در این زمینه با استانداری و فرمانداری نیز نشست‌هایی برگزار کند.

 

 

کد خبر 1191809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha