باید به دنبال صادرات پایدار و انتقال تکنولوژی از سایر کشورها بود

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: باید به دنبال صادرات پایدار و انتقال تکنولوژی از سایر کشورها بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه صبح امروز شنبه (11 تیرماه) در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: هر چند بازارچه های مرزی راه خوبی برای صادرات و ‌کمک به توسعه استان‌هاست اما باید به دنبال صادرات پایدار و انتقال تکنولوژی از سایر کشورها بود.

 

وی افزود: وزارت امور خارجه در حوزه انتقال تکنولوژی، ترانزیت و کمک به تولیدات مشترک با سایر کشورها می تواند به این استان کمک کند.

 

«محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی هم گفت: از هدف گذاری اصلی استان در بخش صادرات، معرفی توانمندی ها و قابلیت های استان به سایر کشورهاست زیرا قابلیت های توسعه ای آن بسیار گسترده است.

 

وی با اشاره به تاکیدات رییس جمهوری در سفر اخیر به استان جهت بازگشایی بازارچه مرزی افزود:  به دلیل وجود مرز مشترک، ترکمنستان یکی از کشورهای مهم جهت صادرات محصولات و کالاهای استان است لذا کمک و همراهی وزارت امور خارجه را می طلبد.

 

حسین نژاد به قابلیت ها و ظرفیت های استان در حوزه کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: 200 هکتار شهرک کشاورزی در استان داریم که می توان با یافتن بازار فروش توسعه حوزه کشاورزی را شاهد باشیم.

 

 

کد خبر 1191913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha