مشارکت تابستانه دانش آموزان مناطق محروم در برنامه های اوقات فراغت ضروری است

رفیعی بر ضرورت برقراری عدالت در اجرای برنامه های اوقات فراغت تاکید کرد و گفت: برنامه های اوقات فراغت به گونه ای اجرا شود تا دانش آموزان در مناطق محروم نیز از این برنامه ها استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و زنان استان زنجان به اهمیت موضوع اوقات فراغت و ضرورت غنی سازی آن با برنامه های متنوع و جذاب اظهار کرد: برنامه های اوقات فراغت در استان با محوریت آموزش و پرورش خواهد بود و لازم است تا دستگاه های متولی نیز در این راستا همکاری کنند.

 

ابوالفضل رفیعی بر ضرورت برقراری عدالت در اجرای برنامه های اوقات فراغت تاکید کرد و گفت: برنامه های اوقات فراغت به گونه ای اجرا شود تا دانش آموزان در مناطق محروم نیز از این برنامه ها استفاده کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حجاب و عفاف تاکید کرد و گفت: در اولویت اول باید تلاش کنیم تا برنامه های فرهنگی متنوع با موضوع حجاب و عفاف اجرا کنیم و در مراحل بعدی برخورد قانونی انجام شود.

 

این مسئول با اشاره به انتقاد بانوان ازکمبود مراکز فروش محصولات حجاب  و عفاف در استان گفت: بایستی زمینه دسترسی بانوان به مراکز فروش کالاهای حجاب و عفاف فراهم شود.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان در مورد کودکان کار نیزگفت: در این مسئله نیاز به هماهنگی بین بخش‌های مرتبط و تشکیل مرتب جلسات کارگروه با محوریت اداره‌کل بهزیستی استان وجود دارد.

 

وی در پایان بر ضرورت پیگیری موضوعات مختلف از جمله تکدی‌گری، کودکان کار، اعتیاد به موادمخدر، زباله‌گردها، نقش اقامه نماز تاکید کرد و گفت: گزارش دقیقی از روند اجرایی طرح‌های مطرح شده است، ارائه شود.

 

مدیرکل اجتماعی استانداری زنجان نیز بر ضرورت  پایش دقیق‌تر آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف شهر زنجان تاکید کرد و گفت: در مرحله اول ۱۰ پارک پایش شده که میزان نشاط اجتماعی و وسایل بازی کودکان، نزدیکی به مکان‌های فرهنگی مذهبی مانند مساجد و ... بررسی شده تا بتوانیم هسته فرهنگی هر محله را با محوریت مسجد و مدارس و امام جماعت در پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی مختص محله مورد نظر مردم نقش داشته باشند و با شورای محله خود همراه شوند و در این طرح اداره محله به عهده ساکنان همان منطقه است.

 

حسین نجفی ادامه داد: در نظر داریم در قرارگاه فرهنگی با تقویت کار فرهنگی و افزایش نشاط اجتماعی با حضور مردم در درمان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش تسهیل گر را اعمال کنیم.

 

این مسئول با اشاره به آمار بالای خشونت و نزاع اجتماعی در استان زنجان، بیان کرد: یکی از عمده‌ترین آسیب‌ها در زنجان، موضوع نزاع اجتماعی و تنش و خشونت است که امیدواریم از طریق طرح‌های ذکر شده فرهنگی در کاهش این آمار نقش داشته باشیم.

 

کد خبر 1191943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha