جهاد دانشگاهی یکی از مصادیق بارز دستاوردهای انقلاب است

آیت الله عبادی گفت: جهاد دانشگاهی یکی از مصادیق بارز دستاوردهای انقلاب است که با ما می توانیم شروع کرد و با ما توانستیم کارش را ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۱ تیر) در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از مصادیق بارز دستاوردهای انقلاب است که با ما می توانیم شروع کرد و با ما توانستیم کارش را ادامه می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: استعمار برای اینکه کشور و مردم ما را مانند بسیاری از نقاط دیگر دنیا عقب نگه دارد، کارشان ترویج فساد و فحشا و سرگرمی و مواد مخدر بود و رشد علمی و ابتکاری را تا حدی که منافع آنان تأمین شود اجازه می دادند یعنی اگر کسی از خود ابتکار نشان می داد امنیتش به خطر می افتاد و با تهدید او را گوشه گیر می کردند.

 

وی ادامه داد: انقلاب که آمده و برای ما آزادی آورده به معنی قانونی‌شکنی نیست که غربی ها برای ما ترجمه می کنند بلکه یعنی کسی در انواع و اهداف انسانی مانع نشود.

 

آیت الله عبادی، موفقیت های چشمگیر جهاد دانشگاهی را از برکات انقلاب دانست و تصریح کرد: مسئولان ضمن همکاری با جهاد دانشگاهی و کسانی که در جهت دانش بنیانی قدمی برمی دارند باید از آنان حمایت کنند و رشد کشور هم در همین مسائل است و کشوری موفق خواهد بود که برای شرایط آینده که رقابت ها بر روی این مسائل است برنامه ریزی کند.

 

تامین ۸۰ درصد بودجه جهاد دانشگاهی از طریق فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی

«مهدی ابراهیمی»، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی هم در این دیدار با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند که جهاد دانشگاهی، مولود مبارک انقلاب است و بنده به این مجموعه اعتقاد راسخ دارم و همین بیانات تکلیف را مشخص می کند که به رویکرد و فعالیت های جهاد دانشگاهی اعتماد شود، اظهار داشت: سرمایه اصلی جهاد دانشگاهی، نیروی انسانی با ویژگی انقلابی، متعهد و متخصص است که موجب شد اقدامات بسیار شاخصی را انجام دهد.

 

وی بیان کرد: اقدامات جهاد دانشگاهی از همان ابتدای کاربردی و دانش بنیان بوده است و صیانت از اصول و ارزش های انقلاب را سرلوحه کار خود دارد و با تعهد به توسعه و پیشرفت کشور به اخلاقیات پایبند هستند.

 

ابراهیمی ادامه داد: جهاد دانشگاهی کمترین وابستگی را به بودجه های دولتی دارد و بیش از ۸۰ درصد بودجه خود را از طریق فعالیت های خودش در حوزه آموزش و تحقیق و پژوهش تأمین می کند بنابراین در بحث خودکفایی الگو خوبی برای سایر سازمان ها است.

 

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به فعالیت های این مجموعه در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۷ فرآورده از عناب، زرشک و زعفران ثبت اختراع شده است.

 

وی عنوان کرد: موضوع تجاری سازی این محصولات توسط مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک استان که این نیز یکی از ساختارهایی است که در جهاد دانشگاهی استان تحت عنوان «بیرناب» شناخته می‌شود، در حال انجام است. 

 

کد خبر 1191976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha