پست برق ۴۰۰ کیلوولت برای تامین برق معادن نهبندان احداث می‌شود

نیکزاد گفت: مهمترین مصوبه سفر به نهبندان احداث پست ۴۰۰ کیلوولت با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان برای کشف ذخایر معدنی این شهرستان است که پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نهبندان، «علی نیکزاد» امروز (9 تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات سفر به نهبندان و سربیشه اظهار داشت: با دعوت نماینده مردم شهرستان نهبندان و سربیشه به همراه رئیس فراکسیون مناطق محروم وارد منطقه خراسان جنوبی شدیم.

 

نایب رئیس اول مجلس با بیان اینکه 85 درصد بودجه های کشور در وزارتخانه ها و مرکز  است، گفت: برای باز کردن گره های مردم از طریق اعتبارات متمرکز وارد شهرستان و تصممیات  لازم گرفته شد.

 

وی گفت: پیگیری ماده 56 به مبلغ 100 میلیارد و 200 میلیارد تومان، اختصاص قیر رایگان برای شهرداری ها از جمله مصوبات سفر است، همچنین اعتبارات خوبی را برای راه عشایری، دو تانکر آبرسانی و یک دستگاه گریدر گرفته شد.

 

نایب رئیس اول مجلس دگفت: موضع ماده 56 و هم بودجه راه اصلی به مبلغ 42 میلیارد تومان اعتبار که در اختیار شرکت ساخت راه و شهرسازی است، مقرر شد تخصیص 100 درصدی داده شود.

 

نیکزاد گفت: شهرهایی بودند که آب شرب نداشتند که مقرر شد برای شهر درح، یک مخزن، آب شیرین کن و خط انتقال آب انجام شود و 26 میلیارد تومان هم منابع طبیعی برای آبخیزداری در اختیار دو شهرستان قرار داده شد که مقرر شد با نظر مسئولان هزینه شود.

 

اختصاص ۲۱ میلیارد تومان برای اتمام سد «بندان» 

وی اضافه کرد: موضوع بسیار بزرگی دیگر، سد بندان است که از سال 1390 شروع شده که 21 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که 16 میلیارد تومان وازت نیرو و پنج میلیارد تومان استانداری تامین می کند که امسال تکمیل می شود.

 

نایب رئیس اول مجلس گفت: برای انتقال آب عشایری استان، 35 میلیارد تومان دولت تقبل کرده بود که برای تخصیص 100 درصدی پیگیری از سوی ریاست جمهوری و اختصاص دو دستگاه گریدر انجام می شود.

 

نیکزاد تصریح کرد: احداث پست 400 کیلو ولت با اعتبار 200 میلیارد تومان برای کشف ذخایر معدنی نهبندان پیگیری می شود که با مشارکت 50 درصد شرکت توانیر 30 درصد ایمیدرو و 20 درصد استانداری آغاز می شود.

 

وی ادامه داد: درمانگاه تامین اجتماعی در سربیشه، اعتبار آسفالت راه های روستایی و نصب چندین آبنما در راه های روستایی، اختصاص تعدادی دستگاه آتش‌نشانی، ماشین حمل زباله و قیر برای شهرداری ها از دیگر مصوبات سفر بود.

 

وی با بیان اینکه 85 درصد روستاهای بالای 20 خانوار تا اسفند 1401 تحت پوشش و به اینترنت ملی متصل می‌شوند، گفت: مقرر شد 26 میلیارد تومان اعتبار منابع ملی در اختیار دو شهرستان قرار بگیرد.

 

 

 

 

کد خبر 1192054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha