تقویت مبانی دینی مطمئنا موجب اثرگذاری مباحث مربوط به سواد رسانه  است

حجت الاسلام قریشی گفت : تقویت مبانی دینی مطمئنا موجب اثرگذاری مباحث مربوط به سواد رسانه ای است و باید در فضای مجازی موضوع تقویت مبانی دینی و اخلاقی مورد نظر قرار گیرد چرا که توجه به اقامه نماز و نماز جمعه می تواند در تقویت مبانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سالجاری، ظهر امروز، (۱۱ تیرماه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه(رئیس شورا)،محمد صادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی(نایب رییس شورا)، علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی(دبیرشورا) و سایر اعضا با دستور جلسه شناسایی و بررسی آسیب های فضای مجازی و ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش این آسیب ها با نگاهی بر سواد رسانها در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری تشکیل گردید.

در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اظهار کرد:  وظایف دستگاههای متولی در زمینه های ایجابی و سلبی فضای مجازی  باید صورت گیرد و باید وحدت رویه در بین دستگاههای مختلف متولی ایجاد شده و یک جبهه متحد فرهنگی در این زمینه تشکیل شود.

حجت الاسلام قریشی افزود: تقویت مبانی دینی مطمئنا موجب اثرگذاری مباحث مربوط به سواد رسانه ای است و باید در فضای مجازی موضوع تقویت مبانی دینی و اخلاقی مورد نظر قرار گیرد چرا که توجه به اقامه نماز و نماز جمعه می تواند در تقویت مبانی دینی موثر واقع گردد.

وی خاطرنشان کرد: باید اقدام واحدی برای ساماندهی مباحث اخلاقی در فضای مجازی و فضای حقیقی انجام شود چرا که از هم تاثیر می پذیرند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بر کنترل همزمان فضای مجازی و فضای حقیقی تاکید کرد و گفت: در کنار برنامه ریزی برای رصد و نظارت بر فضای مجازی، توجه به کنترل اماکنی نظیر آرایشگاه‌های زنانه و نهادهای متولی گردشگری که برخی تورهای بدون مجوز را ترتیب می‌دهند، نیز ضروری است.

وی همچنین با اشاره به گرامیداشت پنجم مرداد، سالگرد تاسیس نماز جمعه در ایران اسلامی افزود: یکی از ارکان تقویت معرفت دینی مردم، نماز و نماز جمعه است و نماز های جمعه باید تقویت شود زیرا نص صریح قرآن کریم است که نماز را عاملی برای دوری انسان از فحشا و منکر می‌داند.

وی با تاکید بر فعال شدن کمیته‌های تخصصی ذیل شورای فرهنگ عمومی در حوزه فضای مجازی، اضافه کرد: باید در این خصوص نهادهای مسوول کمک کنند البته با اهتمام ویژه در حوزه مباحث ایجابی فضای مجازی، وظایف نهادها و ارگان‌ها نیز باید مشخص شود.

 

کد خبر 1192063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha